A Square Enixnek rengeteg pénzbe fog fájni az új Tomb Raider-játék, nem csoda, hogy a vállalat kevésbé kockázatos, és olcsóbb projektek felé kacsintgat. Persze ez a gémereknek nem annyira jó. 

Az Eidos Montreal, a Shadow of the Tomb Raider vezető fejlesztőcsapata árulta el, hogy az új epizód fejlesztése valahol 75 és 100 millió dollár körüli összegbe kerül a kiadónak, illetve marketingre további 35 millió dollárt szánnak világszerte. Ez rengeteg pénz egy történetorientált játékhoz képest, még akkor is, ha abban lesz online szegmens is.

A stúdió feje, David Anfossi elárulta, hogy ez elég nagy nyomást pakol az Eidos-ra, ezért is kísérletezget a csapat olyan új játékmódokkal, játékkoncepciókkal, ami a rajongókat is elégedettséggel tölti el, és a kiadónak is elég pénzt termel. Példának hozza fel a Hellblade-et, mely 6-7 órányi játékidővel szolgál, 30 dolláros áron jelent meg.

Anfossi szerint lehet ilyen játékokat csinálni, pár óra nagyon erős történetért elkérni kevesebb pénzt.  Arra pedig, hogy a God of War a maga 20+ órányi masszív játékidejével hogy lehet mégis sikeres, a világ egyik legsutább válaszát adta:

Ott van például a God of War. Nagyon tetszik a játék, de nem biztos, hogy van időm befejezni. Ez pedig frusztrál. Ha egy sztorivezérelt játékba kezdesz, akkor látni akarod a történet végét is. Épp ezért kell új modelleket adaptálnunk is kitalálnunk.

Érdekes, az online szarokra, ami irányba a stúdió mozdulni szeretne, van ideje.