Amikor 2014 elején a Microsoft bejelentette, hogy megvásárolta a Gears of War jogait az Epic Games-től, mindenki a szívéhez kapott. Pedig alapos kalkuláció előzte meg a döntést, hogy az Epic megváljon gyermekétől. 

Idén ősszel jelenik meg a Gears of War 4 a Microsoft gondozásában, s a játék az Epic Games-nek 100 millió dollárba került volna, derült ki a stúdió fejesétől. Tim Sweeney szerint az eladás egy szükséges üzleti lépés volt.

A Gears of War annak idején 12 millió dollárba került, hogy 100 milliót hozott a konyhára. Mire a frencsájz a harmadik részéhez ért, annak elkészítési költsége négy-ötször annyi volt, mint az első részé, árulta el az Epic-fejes a Polygonnak. A profit egyre csak apadt és apadt. Kiszámolták, hogy a Gears of War 4 100 millióba került volna, és ha hatalmas siker lesz a játék, akkor is csak nullszaldósak lennének. Ez volt az oka, hogy úgy döntöttek, üzleti modellt váltanak.

A gazdasági szempontok mellet az Epicnek mást is mérlegelnie kellet: nevezetesen, a kiadói befolyást. Ha egy játékot egy olyan óriás finanszíroz, mint a Microsoft, akkor a fejlesztés során olyan döntéseket is meg kell hozni, ami bizony a fejlesztőknek nem tetszik. Ez volt a helyzet a Gears of War: Judgement esetében is.

Amikor a játék megjelent, akkor a játékosok panaszkodtak a multiplayer térképek és tartalmak miatt. A csapat tudta hogy amit a csapat készített az nem igazán jó, és összeraktak egy tervet, hogy miket szeretnének változtatni. A terv elképszültével prezentálták a Microsoft-nak, hogy ezeket szeretnék megcsinálni, és a válasz az volt, hogy “nem, ezeket nem szeretnétek megcsinálni”.

Ez volt az a pont, amikor Sweeney felismerte, hogy “mekkora kockázat, ha a játékosok és a fejlesztő közé még beékelődik egy kiadó is”, és hogy “mennyire mérgező és romboló hatású a játék egészségnek, és a játékos közösségnek”.