Az NPD Group legfrissebb jelentése szerint az Egyesült Államokban 2012-ben 14,08 milliárd dollárt költöttek játékokra a vásárlók, áll mindez a 2012 Games Market Dynamics: U.S. című tanulmányukban.

A tanulmány szerint az amerikai játékosok összességében 8.8 milliárd dollárt költöttek dobozos játékokra, beleértve az új, a használt, illetve a bérelt játékokat is. Az egy évvel korábbihoz képest (11,25 milliárd dollár) ez 21 százalékos csökkenést jelent.

A teljes digitális terjesztés, beleértve a játékokat, DLC-ket, mobil- és közösségi játékokat, előfizetéseket 5,92 milliárd dollárt hozott a konyhára, mely 16 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi 5,09 milliárd dollárhoz képest.

Összességében elmondható, s ezt az NPD elemzője, Liam Callahan a tanulmányban ki is emelte, hogy a használt- és bérelt  dobozos játékok által generált  forgalom még mindig kétszer akkora, mint az új dobozos játékok forgalma.

Így a kiadók azon törekvése, hogy különböző másolásvédelmet iktassanak a jövőbeni rendszerekbe, óriási bevételkiesést okozhat a videojáték piacon (a szerk. megjegyzése).