Egy ausztrál outletnek adott interjújában Phil Spencer meglepő információval állt elő: a Microsoft eredetileg úgy tervezte, hogy 200 millió darab Xbox One-t értékesít világszerte. 

Bizonyára sokan emlékeznek arra, hogy a korábbi Xbox-főnök, Don Mattrick hogyan bukott bele az elcseszett elpuskázott Xbox One-t felvezető kampányba: a DRM-mel és az állandó online kapcsolat miatt a redmondi cégnek többször kellett módosítai a stratégián, ugyanis a vásárlók nagy része a helyzetet remekül kommunikáló Sony-hoz pártolt át.

Abban az időben, meséli Phil Spencer, Don Mattrick-et és csapatát csak egyetlen dolgo érdekelte: hogyan tudnának 200 millió Xbox One-t eladni világszerte. Spencer szerint ez bődületes szám, soha egy konzolnak nem sikerült még csak a közelébe se menni, még a legsikeresebb önálló konzol, a PS2 is “csak” 120 millió példányban fogyott.

Akkoriban az volt a stratégia, hogy a konzol váljon a nappali közppontjává, és vegye át a hatalmat minden szórakoztatóipari tartalom felett, ez a vízió okozta Don Mattrick, és természetesen a Microsoft vesztét is. Az új Xbox-főnök felismerte, hogy a játékos egy dolgot szeretne: játszani, s a konzolnak ezt az irányt kell követnie.

Amióta az eszemet tudom, videojátékokkal játszottam. Most is videojátékozom, állandóan. Ez az, amit csinálok. Amikor a mi csapatunk képbe jött két és fél éve, s elkezdtük az Xbox programot, visszaállítottam az irányt, hogy ne akarjunk más lenni, mint egy videojátékos konzol.

 

 

Bár a felismerés kiváló, sajnos úgy néz ki, hogy a kezdeti, hibás stratégiával a Microsoft tényleg óriási piacot vesztett, s szinte egészen biztos, hogy ezt a hátrányát ebben a generációban már nem fogja tudni ledolgozni.