Egy érdekes tanulmány látott napvilágot a héten, melyet a DFC Intelligence készített. Eszerint az Electronic Arts és az Activision értéke együttesen 80 milliárd dollárt nőtt, amióta a játékokra szolgáltatásként tekint. 

The Business of Video Games címmel jelent meg az a tanulmány, mely szerint 2012 óta az Electronic Arts értéke 4 milliárd dollárról 33 milliárd dollárra nőt, miközben az Activision Blizzard ugyanebben az időszakban 10 milliárd dollárról 60 milliárd dollárra növelte az értékét.

Az Activision sikeréről nagyrészt a Destiny és az Overwatch tehet, emellett néhány kulcsfontosságú akvizíció is segítette a kiadót. Az Electronic Arts azonban a sportjátékainak köszönheti a sikert: a FIFA, Madden, NHL és NBA mind-mind online szolgáltatásként funkcionálnak, véglegesen szakítva azzal a korábbi trenddel, miszerint egy játék csak az eladásokból származó bevételből termelhet pénzt.

A “games as a service” modell tehát sikeresen vetette meg a lábát a videojáték-iparban, és tekintettel arra, hogy üzleti szempontból ennyire hatékony, nem számíthatunk arra, hogy a jövőbeli trend megfordul, és a kiadók ne ezt a modellt facsarnák a végtelenségig.

Akinek ez nem tetszik, egyetlen dologgal fejezheti ki nemtetszését: nem vásárol kiegészítő tartalmakat, és nem költ egy petákot sem mikrotranzakciókra.