Legjobb játékot választani nem is olyan egyszerű, pláne, ha tízről van szó. Az alábbiakban azonban mégis megkíséreljük összegyűjteni azt a 10 legjobb Xbox 360 játékot, amelyek jó eséllyel indulnak abban a versenyben, melynek végső állomása az év végi Spyke Video Game Awards. Természetesen, az alábbi lista szubjektív, hisz ahány játékos, annyi preferencia. Lássuk, mit ígér a 2011-es év.

 

10. Gears of War 3

A Gears of War 3-ban a fő kérdés, az emberiség fennmaradása, avagy a Locust, és az új ellenség a Lambent végérvényesen eltörli az embereket a Föld felszínéről. A nők, akik mindeddig nem lehettek részesei a Gears-nek, most fegyverbe öltöznek, s a harc részeseivé válnak. A Gears of War 3 vélhetően telis tele lesz ide-oda cikázó ellenségekkel, káromkodásokkal, és remélhetőleg jó nagy csavarral a történetben. Reméljük azonban, hogy az első két rész leckéit az Epic Games jól megtanulta, s a szemkápráztató látványvilág és nagy csaták mellé érzelmet is tud vinni a történetbe.

Az igazi nagy kérdés azonban a multiplayer. Reméljük, hogy az Epic Games meghallotta a rajongótábora hangját, és kiegyensúlyozott online játékmenettel, esetleg új játékmódokkal rukkol majd elő.

Sikeres lesz, ha az Epic Games koherens történettel áll elő, s a multiplayer módban jól működő “match-making” rendszert alkot.

Csalódás lesz, ha a múltbeli hibák visszatérnek, s multiplayer módban nem fogjuk tudni megtalálni az épp játszó barátainkat.

Fejlesztő: Epic Games

Kiadó: Microsoft

Várható megjelenés: 2011 ősz

Fő karakterek: Marcus Fenix, Dom, Cliffy B

9. Dead Space 2

Az űr kietlen sötétje ideális terep Isaac Clark számára, csakúgy mint Necromorph ellenfeleinek. A Dead Space 2-ben a játékosok ismét a bátor tudósít irányíthatják, a helyszín a Sprawl űrállomás. A cselekmény a hátborzongató első rész eseményeit követően játszódik. Isaac hosszú út elé néz. Egy csomó ütős fegyverrel felszerelve indul harcra főhősünk a Necromorphok ellen, egy minden bizonnyal remek kampány módban, s természetesen a multiplayer sem marad el majd.

Sikeres lesz, ha a kampány mód izgalmai hideg verítéket termelnek a játékosok nyakszirtjén, s ezt az élményt a multiplayer mód is megfelelően támogatja.

Csalódás lesz, ha Isaac kalandjai nem sikerülnek olyan izgalmasra, mint az első részben.

Fejlesztő: Visceral Games

Kiadó: Electronic Arts

Várható megjelenés: 2011. január 25.

Fő karakterek: Isaac Clarke, Scary Necromorphs

8. L.A. Noire

Los Angeles, 1947. A második világháborúnak vége, A város nagy átalakulás előtt, a rendőrséget átszövi a korrupció. A Rockstar új, nyílt terű játékának helyszne, ahol a legtöbb hasonló játékkal ellentétben itt nem a törvényen kívüli bőrébe bújik a játékos, hanem épp a törvényt védi. Nincs morális mérce, nincs választás jó és rossz között. Bár a terep Los Angeles városa, ez nem az a sandbox játék, mint a Grand Theft Auto IV, sokkal inkább a feladványok és a rejtélyek játéka. Csak rajtad áll, hogy hiszel-e valakinek, miközben figyeled az arcát és a testbeszédét. Vajon sikerül-e kódolnod a jeleket, és megoldanod a bűntényeket, hogy felvehesd a harcot a piszkos zsarukkal, akik rád vadásznak?

Sikeres lesz, ha a gyilkosságok megoldása nem próba szerencse alapon működik majd, hanem valójában szükséged lesz a megérzéseidre.

Csalódás lesz, ha az új MotionScan technika az arcokat túl életszerűvé teszi, ezáltal vonva el figyelmünket a részletekről.

Fejlesztő: Team Bondi

Kiadó: Rockstar Games

Várható megjelenés: 2011 tavasza

Fő karakterek: Cole Phelps, Captain James Donnelly

7. Child of Eden

Ha úgy érzed, hogy egy kis drogra van szükséged az eufóriához, vess egy pillantást a Child of Eden-re. A játék ötlete, Tetsuya Mizuguchi-tól. a Rez and Lumines alkotójától származik. Az elképesztő vizuális effektusoktól hemzsegő, a Rez spirituális utódjaként elkönyvelhető játék egy valamiben különbözik attól, a mozgásérzékelős kontrollertől. A Microsoft Kinect támogatással felvértezett játékban saját kezeiddel szabadulhatsz meg a  romlástól Ahhoz, hogy bombákat élesíts, mást sem kell majd tenned, csak magasba emelni a kezeidet, mintha a hullámvasúton ülnél.

Sikeres lesz, ha minden részlet a helyére kerül, s ugyanazt az élményt biztosítja majd, mint a demo.

Csalódás lesz, ha a mozgásérzékelős kontroller nem működik majd ugyanolyan jól, mint a hagyományos.

Fejlesztő: Q Entertainment

Kiadó: Ubisoft

Várható megjelenés: 2011 eleje

Fő karakterek: Pulsing Light

6. Deus Ex: Human Revolution

Miután Jensen kritikusan megsérült egy a Sarif elleni támadás során, a testében végbement átalakulások következtében halálos fegyverré változott, sokkal többre képes, mint egy normál halandó. A Deus Ex: Human Revolution Shanghai, Montreal és Detroit futurisztikus metropoliszaiban játszódik, s az első rész cselekményei előtti időket dolgozza fel. A játékosok Jensen alábbi képességeit fejleszthetik: lopakodás, társas képességek, harc és hackelés. A fejlesztők minden játékstílust jutalmazni szeretnének, s lehetővé teszik, hogy a játékos saját maga választhassa meg az egyes helyzetekkel szembeni stratégiáját.

Sikeres lesz, ha az Eidos Montreal az összes beígért játékstílust kiaknázza.

Csalódás lesz, ha a történet nem lesz annyira ütős, mint a játék helyszínei és elképesztő képi világa.

Fejlesztő: Eidos Studios – Montreal

Kiadó: Square Enix

Várható megjelenés: valamikor 2011-ben.

Fő karakterek: Adam Jensen

5. Rage

A világnak, amit ismertünk, vége, egy aszteroida becsapódásának nyomai mindenütt, pusztulás és sivárság. Ami az emberiségből megmaradt, a föld alatti kolóniába, az Arks-ban éli mindennapjait, azonban nem mindig megy minden a terv szerint. A játékos egy Ark lakót irányít, aki egy számára teljesen idegen világra ébred. Mutánsok kóborolnak mindenütt, s az emberek az életben maradásért küzdenek.

A Rage-ben a játékosoknak ilyen cudar körülmények között kell túlélniük, de segítségükre lesz egy rakás hasznos eszköz. A világ felfedezése és a harc belső nézetű, azonban a vezetés is fontos szerepet kap, amikor nagyobb távolságokat kell bejárni. A járművek módosíthatók és fejleszthetők, a játékos saját fegyvertárat alakíthat ki magának, hogy felvegye a harcot a mutánsok ellen. Az id Tech engine 5-nek köszönhetően az akció gördülékeny és gyönyörű, csakúgy mint az ellenségek animációja.

Sikeres lesz, ha játszani is ugyanolyan jó lesz vele, mint nézni.
Csalódás lesz, ha a trailer-ekben látható elképesztő összeütközéseknek nem lesz megfelelő konklúziója.
Fejlesztő: id Software
Kiadó: Bethesda
Várható megjelenés: 2011. szeptember 13.
Fő karakterek: Ark Survivor

4. Elder Scrolls V: Skyrim

Szinte semmit nem lehet tudni az Elder Scrolls sorozat következő részéről. Amit viszont igen, hogy 2011 novemberében érkezik, és a Skyrim régióban játszódik. Észak Tamrielben, Skyrim egy fagyos és havas vidék, a vérfarkasok lakóhelye. A játékmenet vélhetően hasonló lesz az előző részekhez, nagy, nyílt világban játszódik, s a karaktered fejlődését tettei határozzák meg, nem pedig a tapasztalati pontok felhasználásával lehet majd fejleszteni. Az elmúlt részekben a felfedezés, és a mellékküldetések sokkal izgalmasabbnak és időigényesebbnek bizonyultak, mint a fő történeti szál. Meglátjuk, hogy a Bethesda tud-e majd ennél izgalmasabbat kitalálni.

Sikeres lesz, ha a jól bevált formulát magasabb szintre fejlesztik, s a mellékküldetések jól beépülnek a fő történetbe.

Csalódás lesz, ha az előző részek bug-jai teljes erővel térnek vissza.

Fejlesztő: Bethesda

Kiadó: Bethesda

Várható megjelenés: 2011. november 11.

Fő karakterek: jelenleg ismeretlen

3. Portal 2

Egy szörnyeteg vagy, legalábbis GLaDOS szerint, aki egy megháborodott mesterséges intelligencia az Aperture Science központjában. Több száz évvel az eredeti Portal eseményei után GLaDOS kísérleteinek tárgya a fő ellensége, Chell. A játékban Chell karakterét irányítod, miközben GLaDOS megpróbálja helyreállítani a pusztítást, amit a természet vitt végbe sok-sok éven keresztül.

Chell kezében mindig ott a legendás portal fegyver, mely bármilyen sík felület két pontja között átjárót hoz létre, emellett lesz még néhány új játék mechanizmus is. A fejlesztők egy teljesen különálló co-op kampányt is készítenek, amiben barátoddal feladványok sorát kell megoldanotok.

Sikeres lesz, ha az első rész varázsát ismét sikerül megteremteni.

Csalódás lesz, ha a kampány mód az első rész cselekményeinek koppintása lesz csupán.

Fejlesztő: Nuclear Monkey / Valve

Kiadó: Valve

Várható megjelenés: 2011. április 21.

Fő karakterek: GLaDOS, Chell

2. Batman: Arkham City

A bűnözők elárasztják Gotham városát, és csak egy ember állíthatja meg őket: Batman. Az Arkham City-ben a játékosok nagy területet fedezhetnek fel, s természetesen számíthatnak is körös-körül a bolondokra. Az eddig megismert szereplőkből (Hugo Strange, Joker, Two-Faced, Catwoman) úgy tűnik, hogy az Arkham City története masszívabb lesz, mint elődjének volt, azonba a fő szálról sokat nem lehet tudni. Sőt, számos kérdés lóg a levegőben. Mi történt Scarecrow-val? Mi lett a Titán Szérum dobozzal? Ki lesz a fő ellenfelünk? Mi lesz a motivációja?

Sikeres lesz, ha a Rocksteady még fokozni tudja az első rész nagyszerűségét.

Csalódás lesz. ha az egész játékot megint detektív módban kell végigjátszani.

Fejlesztő: Rocksteady Studios

Kiadó: Warner Bros.

Várható megjelenés: 2011 harmadik negyedév

Fő karakterek: Batman, Hugo Strange, Joker, Catwoman, Two-Faced

1. Mass Effect 3

A Reaper-ek mindenütt ott vannak. Amint azt az első trailer-ben láthattuk, a Földet pusztító lények százai lepik el, s az emberiségnek egyszer és mindenkorra vége lehet, ha valaki nem csinál valamit. Kíváncsiak vagyunk arra, hogy az első és második részben meghozott döntéseid vajon hogyan integrálódnak a játékba, s Shepherd történetének utolsó részében milyen világ tárul a szemünk elé.

Sikeres lesz, ha az első és másoik részben hozott döntéseid számítanak, és drasztikus hatással lesznek a játékmenetre.

Csalódás lesz, ha a Reaperek csupán az emberiséget fenyegetik, s a játék döntő része a Földön játszódik.

Fejlesztő: BioWare

Kiadó: Electronic Arts

Várható megjelenés: 2011 utolsó negyedév

Fő karakterek: Commander Shepherd

 

Záró gondolat

A 2011-es év vélhetően el fogja kényeztetni az Xbox 360 tulajdonosokat, és remek játékokkal szórakozhatunk. Az persze, hogy ezek valójában hogyan fognak sikerülni, a fejlesztők és a kiadók ígéretei mennyire válnak valóra, nagy kérdés. A puding próbája az evés, s ahhoz, hogy mindez kiderüljön, még néhány hónapot várnunk kell.

Ha a listából kimaradt valamelyik kedvenced, illetve, hogy Ti melyik játékot várjátok a legjobban jövőre, írjátok meg a kommentekben.