Az Egyesült Királyság gazdasági- és versenyhivatala vizsgálatot indított a Sony, a Microsoft és a Nintendo online szerződéses gyakorlata ellen, hogy az valójában mennyire fair. Végre valakinek szemet szúrt.

A közelmúltban indult, széleskörű vizsgálat elsősorban arra keresi a választ, hogy az automatikusan megújuló, fizetős szolgáltatások (PS Plus, Live Gold stb.) szerződéses feltételei mennyire működnek fair módon a tájékoztatás, érthetőség, azok lemondási lehetőségei szempontjából.

A vizsgálat számos kérdésre keresi a választ, szeretné jobban megérteni a vonatkozó vállalatok online videojátékos kereskedelmi gyakorlatát. Vajon a vállalatok szerződéses feltételei azoknak milyen széles körben garantálnak jogokat, hogy egy szolgaltatás tartalmát jelentősen leszűkítsék, vagy megemeljék annak az árát, avagy milyen könnyű lemondani egy előfizetést. De arra is kíváncsiak, hogy mennyire működik jól a pénzvisszafizetés, van-e bármi, ami megnehezíti a felhasználók számára, hogy visszakaphassák a pénzüket, és elálljanak a szerződéstől.

A leginkább gyakorlati jelentőssége talán annak a kérdésnek van, hogy az automatikusan megújuló szolgáltatások mennyire fairek. Vajon a felhasználók egyértelmű tájékoztatást kapnak-e arról, hogy az előfizetés automatikusan megújul, ami fizetési kötelezettséggel jár, és hogy rendszeresen tájékoztatják-e őket még a megújulás időpontja előtt, hogy az előfizetésük hamarosan újabb időszakra lesz érvényes.

Amennyiben a hatóságok bizonyosságot nyernek arról, hogy a vállalatok gyakorlata félrevezető vagy nem fair, eljárást indíthatnak ellenük és kényszeríthetik a kérdéses gyakorlatok megváltoztatását.