Karl Magnus Troedsson, a DICE vezérigazgatója kemény szavakkal kritizálta a belső nézetes, azaz FPS játékokat, mondván, hogy a műfaj képtelen a megújulásra, és egy helyben topog. Szerinte ezt sokan nem veszik elég komolyan, pedig baj lesz belőle.

Minderről az Edge magazinnak adott nyilatkozatában beszélt Troedsson.

Ha a játékokon nem érződik az újszerűség, ha nem is forradalmiak, de legalább fejlődést mutassanak, akkor az érdeklődés csökkeni fog irányukban. S szerinte pont ez az, ami most történik. Egy csomó franchise ezt nem veszi komolyan.

Troedsson szerint el kéne szakadni a modern környezettől, ami persze nem a dinoszauruszok korát kell, hogy jelentse, de nem is a második világháborút. A vezető ugyanakkor kifejezte abbéli aggályát, hogy még az ilyen váltás is csupán tematikus lenne, s nem innovatív.

A lehető legjobb játékot akarjuk elkészíteni, amit csak tudunk, s azt szeretnénk, ha ez a piacon is a legjobb játék lenne. Ha  a játékosok is így gondolják, akkor jó munkát végeztünk. Még nem tartunk itt, de dolgozunk rajta.