A többek között az olyan játékokat, mint a Borderlands 2 vagy a Duke Nukem Forever, a világnak adó Gearbox Software visszautasított egy felkérést arra vonatkozóan, hogy fejlesszen Call of Duty-játékot, derült ki egy interjúból.

Minderről Randy Pitchford, a stúdió vezetője beszélt a német KGN magazinnak még hónapokkal ezelőtt. Pitchford elmondta, hogy azért döntöttek az elutasítás mellett, mert “nem láttak kihívást” a feladatban. Mint mondta, a stúdió csak olyan munkákat vállal, mellyel valami újat tudnak hozzáadni egy meglévő márkához, egy új nézőpont, vagy pedig új megközelítés.

Pitchford hozzátette, hogy abban az esetben, ha a felkérést vállalták volna, függetlenségüknek és rugalmasságuknak is búcsút inthettek volna, mert mint mondta, akkor már a “Call of Duty szabályai szerint kellett volna játszanunk”, s ebben az ég egy adta világon semmi vonzót nem találtak.