Tudatos stratégia a DICE részéről, hogy a Battlefield 2 rajongóit szeretnék megnyerni, ezért vették alapul a második részt, ugyanakkor a harmadik résznek különböznie is kell elődjétől.

A DICE vezető multiplayer dizájnere, Lars Gustavsson beszélt minderről a Battlefield blogon. Azt szeretnék elérni, hogy a játék mindenki megragadjon, ugyanakkor nem szeretnék szabályozni, hogy a Battlefield 3-at hogyan kell játszani, azt döntse el minden játékos maga, hogy szeretné. A cél természetesen a nagy ellenfél, a Call of Duty: Modern Warfare 3 legyőzése, s ennek érdekében minden CoD-os jellemzőt is belepakolnak a játékba, persze erről nyíltan nem beszélt a dizájner.

Külön figyelmet fordítanak arra, hogy nem mindenki szereti a csapatalapú játékot, így mindegyik véglet sajátosságait beleteszik a játékba. A Rush és a Conquest szól a csapatjátékot kedvelőknek, míg a Team Deathmatch a magányos farkasoknak való. Az egész játék igazodhat a játékos aktuális hangulatához, minden szebb és merészebb lett, többféle módon lehet majd a Battlefield 3-at játszani, melyet alapvetően a második rész szellemiségére építenek.