Amint az várható volt, előbb-utóbb egymásnak feszülnek majd az érdekek a free-to-play, illetve a hagyományos videojátékok képviselő között. Ékes példája ennek a Namco Bandai legutóbbi kirohanása a F2P modell ellen.

A Cloud Gaming Europe Convention keretein belül a Namco Európáért felelős elnökhelyettese, Olivier Comte kritizálta a free-to-play trendet, mondván, hogy hosszú távon igen nagy kárt képes okozni az iparágnak. “A free-to-play játékok nem képviselhetnek magas minőséget” – mondta Comte.

Az olcsó iOS vagy Android játékok robbanásszerű terjedésével, az ingyenes közösségi játékokkal megváltoztak a fogyasztók elvárásai. Comte a helyzet kezelését javasolja a kiadóknak, hogy elkerülhessék bevételeik ugrásszerű csökkenését. “2-3 ezer fejlesztőnk van, nekünk minőséget kell produkálnunk. Ha nagy cég vagy, nem vállalhatsz kockázatot túl gyorsan, nem változtathatsz, csak azért, mert néhány évre új divathullám terjed. 20-30 év múlva is a piacon szeretnél lenni.

Bár van igazság abban, amit Comte mond, mégsem állítanám, hogy a F2P modell nem képes magas minőségű játékokat produkálni. Elég csak a Guild Wars 2-re gondolni, ami mint az elődje, szintén az ingyenes modellt követi, és fantasztikusan jól néz ki.