Az összes konzol márka közül a Nintendo Wii ér a legtöbbet. Egy olyan pénzügyi évben, mint a legutóbbi, ahol a világgazdaság megjárta a szakadék mélyét, a videójáték ipar legnagyobb márkáinak relatíve épen sikerült ezt az időszakot megúsznia.

A Millward Browin Optimor éves Brandz Top 100 összeállítása szerint a konzolpiac 3%-ot esett vissza az elmúlt évben, s figyelembe véve a gazdasági viszonyokat, ez meglehetősen jó eredménynek számít.

A Brandz riport túlmutat puszta pénzügyi mutatókon, és az adott márkák értékét is megbecsüli. Ebben az évben az első három helyezett a Google, az IBM és az Apple lett az összes márka közül. A csekély visszaesés mellett a riport a videójáték ipart stabilnak, és jó állapotban lévőnek aposztrofálja. “A recesszió ugyan hatással volt erre a kategóriára is, mivel a fogyasztók bevételeinek csökkenése az új játékok kiadását megfontoltabbá tették. Ugyanakkor, sok fogyasztó mégis vásárolt játékokat, figyelembe véve azt, hogy az több órányi szórakozást nyújt, mint mondjuk egy mozifilm, s ár érték arányban kedvezőbb.”

Továbbra is a Nintendo Wii áll a csoport élén, 9.9 milliárd dolláros becsült értékkel, második helyezett pedig a DS, 7.8 milliárd dollárral. Azonban az év nagy híre a PlayStation 3 előbbre kerülése. 2009 utolsó öt hetében durván 3.8 millió (!) darab fogyott belőle, ez 76%-os növekedést jelent. A Brandz a PlayStation 3-at 426 millió dollárra értékeli, 25%-kal magasabbra, mint az előző évben.

TOP 5 konzol márka

1. Wii $9.98 milliárd

2. Nintendo DS $7.84 milliárd

3. Xbox 360 $4.55 milliárd

4. PlayStation 3 $426 millió

5. PSP $155 millió