Ugyan még pár nap hátra van a 2011-es évből, azonban játék már biztosan nem jelenik meg. Így nyugodt szívvel készíthetünk számadást arról, hogy mely játékokban csalódtunk leginkább idén.  A lista fájdalmas.

Bizonyára mindenkinek ismerős az érzés, amikor adott játékra hosszú éveken keresztül vár, az első nap szalad a boltba, drága pénzen megveszi, s nem sokkal azután, hogy a korong felpörög, arcán torz grimasz fut végig: “Ez most komoly?”. A lenti összeállítás nem az év legrosszabb játékait tartalmazza, hanem azokat, amiket valamiért nagyon vártunk, és hatalmas csalódás lett a vége.

L.A. Noire

Rockstar játékot elindítani mindig különösen nagy élmény, pláne, ha az annyira ígéretes, mint amilyennek az L.A. Noire tűnt azáltal, hogy a játékban végre nem rossz fiút, hanem nyomozót kell alakítanunk. Tűkön ülve figyeltük a híreket, csorgó nyállal néztük a videós előzeteseket, hogy kedvenc műfajunkban a Rockstar ismét maradandót alkot. Sajnos nem így lett. Bár az L.A. Noire jó játék, de közel sem annyira, mint amilyen lehetett volna. Részletekbe nem megyünk bele, azokért olvasd el tesztünket, azonban a mai napig, amikor a polcon meglátom a játékot, mindig egy kellemetlen érzés fut rajtam át, hogy milyen jó is lehetett volna. Nem lett.

 

Dead Island

Nem hittünk a szemünknek, annyira hangulatos – és azóta számos díjat nyert – trailerrel kezdtük az idei évet a Dead Island-ből, s bár nem vagyok egy zombi játék kedvelő, mégis úgy éreztem, ez lehet a kivétel. A játék hangulata, a helyszín, s a játékosra váró lehetőségek mind kecsegtetőek voltak, ami azonban azonnal szertefoszlott a játék megjelenésekor. A Dead Island hemzsegett a hibáktól, már a megjelenése napján hatalmas javítócsomagot kapott, helyenként játszhatatlan is volt, így méltán pályázhatott az év egyik nagy csalódása címre.

 

Duke Nukem Forever

Magam sem tudom, mi tartotta bennem a reményt a Duke Nukem Forever-rel kapcsolatban, talán még a lassan azért megkopó, 10 évvel ezelőtti emlékeim, amikor utána játszottam nagy élvezettel Duke játékkal. A projekt kudarcra volt ítélve, teljesen egyértelmű volt, hogy ami 14 évig nem bírt elkészülni, az még akkor is, ha el fog, nem lehet jó. A játék azonban felülmúlta legvadabb álmaimat is, és olyan csapnivalóra sikerült, amire még gondolni sem mertem. A Duke Nukem Forever, azon kívül, hogy bekerült a legnagyobb csalódások közé, még az év legrosszabb játéka címet is megkapta szerkesztőségünk körében.


Call of Juarez: The Cartel

Hiú ábrándokat kergettem, amikor azt gondoltam, hogy a The Cartel sokkal jobb lesz, mint a franchise előző része, a Bound in Blood. Vágytam egy jó kis drogkartelles, sandbox játékra, ráadásul a kooperatív játékmód lehetősége is kecsegtető volt, eltérő karakterek, eltérő képességek és játékmenet. Ha már idén nem volt GTA V, ha nem is hiánypótló, de legalább kicsit rossz fiús, kicsit machos, kicsit bűn-szagú lehetett volna. Mind technikailag, mind pedig eszköztárában sekélyes maradt, a feledés mocsarába süllyedt, de csúnyán.

 

Dragon Age II

Sokan felkaphatják a fejüket, hogy mit keres egy tőlünk 8.0 pontos értékelést kapott játék a nagy csalódások listáján!? A Dragon Age II főbenjáró bűne a szinte végletekig egyszerűsített játékmenete. Aki játszott az első résszel, az tudja, hogy a két játékot nem is lehet egy lapon említeni, az erős RPG vonal tovatűnt, s helyette kaptunk egy inkább akció, semmint szerepjátékot. Ezt a hibát később az Electronic Arts és a BioWare is elisnerte.

 

The Lord of the Rings: War in the North

Személyes kedvencem a Gyűrűk Ura trilógia, s minden, ami ezzel kapcsolatos, így érthető, hogy nagy várakozásokkal tekintettem a War in the North megjelenése elé. Ha nem játszottam volna már jó Gyűrűk Ura játékkal, azt hinném, hogy a War in the North kudarca nem másban rejlik, mint Tolkien világában, azt hűen visszaadni videojáték formájában nem lehet. A War in the North szintén felejthető tartalmú és minőségű darab lett, kár érte. Még mindig várom az igazi Gyűrűk Ura játékot.

 

Nektek melyik játék volt az, ami a legnagyobb csalódást jelentette idén? Írjátok meg a kommentek között!