Érdekes adat látot napvilágot a brit videojátékos piacról, melyből az derült ki, hogy bizony a szigetországban szinte már minden videojátékot digitálisan vesznek. Gyakorlatilag a lemezes terjesztés a végóráit éli. 

A The Entertainment Retailers Association felmérése szerint a 3,86 milliárd fontos videojáték piacon az Egyesült Királyságban a fizikai terjesztés már tényleg a végnapjait éli, ugyanis a teljes forgalom 80%-át már a digitális vásárlásokból szedték be a forgalmazók, összese 3,09 milliárd font értékben.

Könnyű kiszámolni, hogy már “csak” 770 millió font volt a lemezes terjesztés árbevétele, ami ugyan nominálisan még mindig hatalmas összeg, arányait tekintve már tényleg a végső bástyákról van csak szó. A digitális szegmens 12,5%-ot tudott növekedni, míg a fizikai játékok esetében ez csak 2,8% volt.

Az áttérés a fizikai terjesztésről a digitálisra ugyan lassú, azonban elkerülhetetlennek látszó folyamat. Ugyanakkor érdemes azt is hozzátenni, hogy játékonként eltérő lehet a digitálsi-fizikai eladások aránya, és erre jó példa, a FIFA 19. A játékból a briteknél 2,5 millió darab fogyott, és ennek 75%-át a lemezes értékesítés tette ki! Ebből is jól látszik, hogy az igazán nagy, AAA-s címek esetén még mindig a fizikai terjesztés dominál, azonban gyakorlatilag minden más játék esetén toronymagasan a digitális vezet.

Íme, a legsikeresebb 20 játék tavaly az Egyesült Királyságban, az eladási számokban csak a fizikai példányok értendők, a digitális nem!

 

  1. FIFA 19 (EA) 1,889,401
  2. Red Dead Redemption 2 (Rockstar) 1,757,212
  3. Call Of Duty: Black Ops 4 (Activision) 1,172,855
  4. Marvel’s Spider-Man (Sony) 676,621
  5. Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo) 458,675
  6. Far Cry 5 (Ubisoft) 434,133
  7. Crash Bandicoot N.Sane Trilogy (Activision) 430,551
  8. God Of War (Sony) 399,395
  9. Forza Horizon 4 (Microsoft) 392,960
  10. FIFA 18 (EA) 351,788
  11. Grand Theft Auto 5 (Rockstar) 339,805
  12. Spyro Reignited Trilogy (Activision) 333,725
  13. Battlefield 5 (EA) 313,100
  14. Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft) 305,937
  15. Super Smash Bros. Ultimate (Nintendo) 284,155
  16. Super Mario Odyssey (Nintendo) 240,710
  17. Call Of Duty: WW2 (Activision) 230,576
  18. Pokemon: Let’s Go, Pikachu! (Nintendo) 227,767
  19. Shadow Of The Tomb Raider (Square Enix) 226,125
  20. Fallout 76 (Bethesda) 218,534