Egy játék készítése során jellemzően a fejlesztők már csak akkor beszélnek arról, hogy milyen funkciókat is terveztek a játékba, amikor az már megjelent, azért, hogy nehogy korán harangozzanak be valamit, amit esetleg később a rajongók követelhetnek.

Az Assassin’s Creed III esetében majdnem ez történt, ugyanis sokáig kétséges volt, hogy egyáltalán bekerül-e a tengeri ütközet a játékba. Minderről Alex Hutchison, a játék kreatív igazgatója beszélt. Ha valamit korán beharangoznak, s az utólag mégsem kerül be a végsó termékbe, akkor a rajongók csalódottá válhatnak.

Hutchinson szerint kétséges volt, hogy egy külső nézetes akciójátékban hogyan is működhetnek tengeri ütközetes jelenetek, illetve egy hajó navigálása. Ez volt a kulcskérdés a fejlesztés során. Annyira erősen kételkedtek benne, hogy a producerek egyenesen azt kérték, hogy ez az opció maradjon ki a játékból, s ne pazarolják a fejlesztők idejét és erőforrásait. Mostanra azonban a tengeri ütközetek lehetősége a játék kritikus pontját képezik.

A dolog tehát eldőlt, kíváncsian várjuk, hogyan is valósul meg mindez a játékban, mely október 31-én jelenik meg Xbox 360, PS3 és PC platformokra.