Nem várunk a Game Informer összeállítására, s megosztjuk Veletek mindazt, amit per pillanat tudunk az Assassin’s Creed következő részéről. Beindult a web, mindenki gyűjti az infokat.

Mint az elmúlt napokban kiderül, az Ubisoft nem a teljes értékű harmadik résszel hozza vissza az Assassin’s Creed franchise-t, hanem Ezio trilógiáját és egyben történetét zárja le az Assassin’s Creed: Revelations-ben. Lássuk, mit tartogat a befejező rész, íme az eddigi összes információ.

Kezdjük azzal, hogy a játék központi karaktere továbbra is Ezio lesz, csak kicsit korosabban, a Revelations-ben már elmúlt 50 éves. Elődjének, Altair-nak emlékeit örző pecsétek után kutat, mely betekintést enged neki Altair tudatába, mint ahogy Desmond is erre használja az Animus-t, csak épp Ezio tudatának manipulálására. Altair tehát játszható karakter lesz néhány szekvencián keresztül.

A helyszín Konstantinápoly, mely négy fő kerületre oszlik: Constantine, Beyazid, Imperial és Galata. Nem ez lesz a játék egyetlen városa, ugyanis ellátogathatunk majd Cappadocia-ba, Törökörszág középső régiójába is. A játékmenetet alapjaiban határozza meg majd az a kampós penge, melynek segítségével épületek között kifeszített köteleken csúszhatunk le, vagy éppenséggel ellenfeleinket akaszthatjuk meg, és dobhatjuk a levegőbe egy remek kis kombóval fűszerezve. A kampós penge, vagy akár nevezhetjük horognak is, körülbelül 30%-kal gyorsítja meg a városban való közlekedést.

Nem csupán a penge lesz új, hanem az a 300 különböző bomba, mely Ezio rendelkezésére áll. Az Eagle Vision funkció is visszatér, azonban továbbfejlesztett formában, melynek új neve Eagle Sense. Mint ahogy a neve is sejteti, ez nem csupán egy látást megkönnyítő eszköz, hanem az egész érzékelésre hatással van. “Az Eagle Sense segítségével egy karakterre fókuszálhatsz, s látod, hogy merre is jár” – magyarázza Alex Amancio, az Ubisoft munkatársa. “Még azzal kapcsolatban is lesz sejtésed, hogy merre is fog továbbmenni. Ha képes vagy ezt bemérni, elébe rohanhatsz, bombát tehetsz le, vagy csapdába csalhatod, vagy akár el is rejtőzködhetsz”.

A Brotherhood-ban nagy szerepet játszó Borgia tornyokkal kapcsolatos koncepciót is továbbfejlesztik, eredménye pedig a konstantinápolyi Assassin’s Den-ek. A templomosok kifüstölése a játékos célja, melyet többféleképpen is elérhet, s ha sikerült ez neki, akkor a környezetben található épületeket lehet fejleszteni, s a háztetőkre további kötélpályákat építeni, mely ugye a közlekedést segíti majd elő. Hiába sikerült megpucolnod ezeket a helyeket a templomosoktól, el is veszítheted újra őket, ahogy nő a “megrögzöttség” (notoriety) szinted, de ezt el is kerülheted azzal, hogy az összes ilyen helyre egy assassin-t “telepítesz”, aki megvédi a betolakodóktól.

A klasszikus mellékküldetések kikerülnek a játékból abból a célból, hogy a “véletlen” események nagyobb szerepet kaphassanak. Például, véletlenül meglátod, ahogy egy üzlet tulajdonosát kirabolják, miközben kolbászolsz a városban, vagy egyszer csak odaállít hozzád egy gyerek, és segítséget kér.

Desmond is visszatér. Ez alkalommal azonban talált egy biztonságos módot az Animus-ban, melynek neve “Black Room”, ahol hozzáférhet az elveszett emlékekhez is.

A multiplayer módról annyit tudni, hogy finomhangolják, s nagyobb hangsúlyt kap benne a történet.