Miután az EA bemutatta mikrotranzakciós modelljét a Star Wars: Battlefront II-ben, kitört a virtuális világháború a gémerek körében, hatalmas felháborodást váltva ki a pay-to-win modellel. Az EA mára meghátrált. 

Röviden azok kedvéért, akik nem követték az eseményeket. Az Electronic Arts a manapság oly divatos mikrotranzakciós rendszert ültetett a játékba, melynek központi eleme a valós pénzér nyitogatható lootboxok, melyek véletlenszerűen adják a különböző fejlesztéseket, képességeket azok számára, akik fizetnek érte. Ezzel megelőzhető, hoyg valaki több 10 órát öljön a multiba, ugyanis a képességek és cuccok legtöbbje csak így érhető el. De volt olyan is közöttük, ami csak fizetéssel.

Nem nehéz belátni, hogy aki fizet, az előnyhöz jut az ilyen modellel, s a játékosok szerint ez egy multiplayer játék velejét teszi tönkre. Óriási felháborodás zúdult az EA-ra, a reddit vonatkozó posztjára több 100 ezer leszavazás érkezett.

Nos, úgy néz ki, hogy a kiadó meghátrált – egyelőre-, és a játékban kikapcsolta a megjelenés előtt két órával a mikrotranzakciós rendszert. A DICE ügyvezető jelentette be, hogy félreértették a játékosok igényeit, és bár nem vezérelte őket rossz szándék, meghallották a visszejlezéseket, és léptek az ügyben.

Természetesen a napnál is világosabb, hogy a játékosok igénye mit sem számított, hiszen akkor egyáltalán nem lenne mikrotranzakciós rendszer, az egész nem szólt másról, mint az Electronic Arts pénzéhségéről, melyről már korábban is írtunk.

Csatát nyertünk, nem háborút.