A Obsidian Entertainment vezérigazgatója egy friss interjújában arról beszét, hogy az online pass-ok használata nem egyéb olcsó trükknél, s korántsem elég a használt piac megfékezésére.

Azok kedvéért röviden, akik még nem hallottak az online pass-ról: ez gyakorlatilag egy olyan kód, ami az újonnan vásárolt játékokkal együtt érkezik, s melyek hozzáférést biztosítanak a játék multiplayer részéhez. Mivel azonban csak egyszer használatosak, ha valaki másodkézből vásárolja meg a játékot, külön kell vásároljon egy ilyen kódot, hogy multizni tudjon.

Feargus Urquhart úgy véli azonban, hogy nem ez a megoldás a használt játékok piaca ellen. A fő kérdés szerinte az, hogy hogyan lehetne elérni a játékosoknál, hogy a végigjátszás után a saját polcukra tegyék a játékot, és ne vigyék eladni a Gamestop-ba.

Azt hiszem, minden műfajnak megvan erre a sajátos eszköze. A Call of Duty és a Battlefiled játékok esetében a multiplayer térképek és a szintlépések, illetve a megnyitható tartalmak rendszere teszi ezt. A lényeg, hogy az ember úgy érezze, hogy tovább akarom játszani.

Urquhart tehát a megfelelő tartalom nyújtásában látja a használt piac visszaszorításának lehetőségét, amivel mi mélységesen egyet tudunk érteni.

Melyik az a játékod, aminek úgy gondolod, hogy mindenképp a polcodon a helye, és azt soha nem adnád el? Írd meg a kommentek között.