Biztos már mindenki hallotta a mondást, hogy az Ubisoft játékai mind ugyanolyanok. Persze ebben a formában ez így nem igaz, a francia kiadó mégis elérkezettnek látta az időt, hogy változtasson a bevált formulán.

Annak ellenére, hogy az Assassin’s Creed-játékokkal indított, és később bevált formula sikeres volt, hisz több tíz millió példányt adtak el a játékaikból, az Ubisoft úgy döntött, hogy ideje több kreativitással készíteni a játékaikat, ezért átalakításba kezdtek a párizsi főhadiszállásukon.

Minderre azért volt szükség, hisz tavaly a Ghost Recon Breakpoint és a The Division 2 messze alul teljesítettek, és a kiadó két nagyobb címének megjelenését is elnapolta (Watch Dogs: Legion and Rainbow Six Quarantine).

Az Ubisoft mindeddig úgy működött, hogy minden egyes játékukkal kapcsolatos lényeges döntést csupán egy maroknyi, a kiadásért felelős vezető hozott meg. Ezért jutottak el oda, hogy játékaik szinte mind egy kaptafára épülnek. A most bevezetett változás következtében minden frencsájznak lesznek döntéshozói, akik a rájuk delegált döntési kompetenciák birtokában dönthetnek a játékokkal kapcsolatos kérdésekről.

Az ugyan kérdéses, hogy a soron következő Assassin’s Creed már ennek jegyében készül-e, azonban jó lenne, ha a jövőben a francia kiadó több kockázatot vállalna a játékaival.