Az Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot a napokban érdekes kijelentést tett befektetői felé, miszerint a játékaikban nincsenek fizetős, tuti nyerő elemek, és azok sikerét nem a mikrotranzakciók, hanem a növekvő játékosszám okozza.

Az Ubisoft a napokban jelentette be, hogy három AAA-kategóriás játékát is elhalasztja, melynek a vállalat befektetői nem örültek. Egy, a részükre tartott telefonkonferenciás panelen biztosított mindenkit arról, hogy a vállalat pénzügyi helyzete a játékok csúszása ellenére is stabil lesz jövőre.

Megkérdezték tőle, hogy nem aggódik-e a játékaikkal szemben növekvő ellenállás miatt, amit az egyre agresszívebb mikrotranzakciós gyakorlatuk okoz. Válaszában Guillemot kiemelte, hogy a játékokhoz kötődő szolgáltatásokból egyre nagyobb bevétele  van a cégnek, de azok nem a mikrotranzakciókból agresszív növekedéséből származnak, hanem, a meglévő játékaik egyre növekvő játékosszámából adódik. Ezt pedig úgy érik el, hogy különböző eseményeket szerveznek az egyes játékokban, ami miatt több időt töltenek el a játékosok azokban.

A Ghost Recon esetében a filozófiánk az volt, hogy a játékosok 100%-ban játsszák végig a játékot anélkül, hogy pénzt kellene költeniük. Nincsenek fizetős előnyöket nyújtó elemek a játékainkban, és amit erről mondhatunk az az, hogy ez a filozófia ami az összes játékunkra igaz, de ezeket össze kell kapcsolni több eseménnyel, és több tartalommal a játékosok számára.

(Szerk.: A vonatkozó hírben a “pay to win” játékelemekről van szó, ami magyarra nehezen fordítható jelentéstorzulás nélkül. Cikkünkben “fizetős előnyökként” hivatkozunk rá.)

Úgy tűnik, az Ubisoft elnöke még soha nem játszott a saját kiadója játékaival.