Szinte lehetetlen feladatot kapott a Rocksteady vezető programozója a játék dizájnereitől: teljesen nyitott világra van szükség, töltőképernyők nélkül. Megcsinálták.

A játék technikai igazgatójának még a lélegzete is elállt, amikor meghallotta a játéktervezők kérését: Arkham város legyen teljesen bejárható anélkül, hogy a játékot megszakítanák mindenféle töltőképernyők. Ha ehhez még azt is hozzávesszük, hogy a bejárható terület közel ötször akkora, mint az Arkham Asylum volt, akkor a kérés szinte lehetetlennek minősül.

A megoldást egy különleges streamelős technika hozta meg, meséli Dax Ginn, a Rocksteady marketinges szakembere. Így sikerült elérni, hogy az előző rész szűk folyosóit követően egy teljesen szabadon bejárható világot hozzanak létre. “Ez része annak az emóciónak, amit az Arkham City-ben érzékeltetni akarunk. Te vagy Batman, azt csinálsz, amit akarsz. Ez olyan különös érzést ad majd, ami az Arkham Asylum-ban nem volt meg, hiszen az egy lineáris, erősen történetközpontú anyag volt.”

A fejlesztők ismét beszéltem a multiplayer módról, arról, hogy miért döntöttek úgy, hogy nem lesz a játékban. Erről már írtunk korábban, most csak röviden: nem láttak fantáziát egy olyan multiban, ami egy karakterre fókuszál, ehelyett inkább egy izmos kampányra koncentráltak.