Radikális változást hozhat a videojáték iparba az a biometrikus kontroller szabadalom, melyen a Sony dolgozik gőzerővel, s melyről most sikerült részleteket kideríteni.

A kiszivárgott terve a vállalat terveiről árulkodik: olyan rendszer kidolgozásán fáradoznak, mely méri a játékos kezének hőmérsékletét, nyirkosságát, a szívritmust és az izomtónust, s mindezt természetesen az adott játék fel is használná. A Siliconera összegyűjtötte, hogy mi mindenre is lenni jó a biometrikus kontroller:

  • A játékos stressz szintje alapján a fegyverek pontosabban, vagy épp pontatlanabbul működnének
  • A játékban a karakter változna attól függően, hogy milyen a játékos fiziológiai állapota: ha a játékos izzad, a játékban a karakter is izzadna
  • Ha a játékos stresszes, a játékbeli karakter nagyobbat lenne képes ugrani, ütni, gyorsabban futni, az adrenalin hatásaként
  • A játékos stresszének növekedésével csökkenne a karakter életereje
  • Különböző támadási módok, a játékos stressz szintjéhez igazodva
  • A háttérzene a játékos hangulata szerint változna, minél idegesebb, annál dinamikusabb lenne a zenei aláfestés
  • Változna a játék nehézségi foka aszerint, mennyire ideges a játékos

Mindez remekül hangzik, azonban a Sony nem kommentálta a fenti hírt. Azt se felejtsük el, hogy nem ez az első biometrikus kísérlet: a Nintendo a 2009-es E3-on jelentette be a vitalitás szenzort, de soha nem lett belőle semmi.