Cliff Bleszinski, a Gears of War fejlesztő Epic Games fenegyereke és kreatív igazgatója úgy véli, hogy az Xbox 360 kora ellenére van még tartalék a Microsoft konzoljában.

Az Xbox 360 két hét múlva ünnepli hatodik születésnapját, azonban Bleszinski úgy nyilatkozott az Edge magazinnak, hogy már oly régóta tanulmányozzák a hardver architektúráját, hogy most már arra is tudnak fókuszálni, hogy kihasználják a benne rejlő lehetőségeket. “Kreatív programozással bármit ki tudsz sajtolni egy adott platformból” – nyilatkozta. “Ez csupán a kódokkal történő bűvészkedésen múlik. Nem tudom, hogy még meddig lesz porondon az Xbox 360, de biztos vagyok abban, hogy ha lesz még játékunk, ami a konzol életciklusának vége előtt kijön még, mindent megteszünk azért, hogy még több vizet fakasszunk a kőből.”

A Gears of War 3 fejlesztése kapcsán megkérdezték Bleszinskit, hogy mi volt a legnagyobb kihívás, amivel a csapatnak szembesülnie kellett? “Az, hogy még jobban kihajtsuk az Xboxot. Most körülbelül ugyanazt éljük át, amikor a SNES idejében elkezdték úgy használni a Mode 7-et, mint ahogy senki nem várta korábban.”

Bleszinski konkrét példát is hoz, miben lehet még fejlődni. A fényekkel történő játékról beszélt, miszerint egy szép téglafal végre tényleg szép téglafal lehet. Nincs ezzel egyedül, nemrégiben Julien Merceron, a Square Enix technikai igazgatója nyilatkozta, hogy a jelenlegi konzolok a fényhatások területén még rendelkeznek kiaknázandó potenciállal.