A People Can Fly shootere megérkezett, a régen várt Bulletstorm az üzletek polcain. Vajon beváltotta a hozzá fűzött reményeket?

Az elmúlt hetekben-hónapokban rengeteg videóval árasztottak el bennünket a játékkal kapcsolatban, volt idő, hogy szinte napi szinten mutatkozott be egy-egy újabb skillshot. A játékról kialakult kép eléggé megosztotta a gamer-eket, volt akinek tetszett, volt akiknek nem. A mi tapasztalatainkat a játékról a most elolvashatod.

Van valami különleges a Bulletstormban, a pimaszsága és a durvasága ellenére. Egy erőszakos, mégis egy darabig tetszetős Capcom shooter, mely jól játszható, bár túl sokat ne várj tőle.

A játék helyszíne elég eredeti, a távoli, kalózoktól és amerikai polgárháborús kliséktől hemzsegő űrben játszódik, s Grayson Hunt történetét meséli el, aki korábban a Konföderáció katonája volt, később törvényen kívülivé vált. Idejét korábbi bajtársaival, a Dead Echo embereivel tölti, és különös örömöt lel abban, ha volt parancsnokát zaklathatja.

Amikor véletlenül egy lehetőség adódik, hogy közvetlen a Konföderáció magjára csaphat le, fogja hajóját és csapatát, s a Stygia nevű bolygóra repül. Rajta múlik, hogy sikerül-e a túlélőket a bolygóról kimenekíteni, eközben revansot is vehet korábbi sérelmeiért, amire hőn áhítozik.

Hamarosan Grayson megszerzi a Leash nevű, konföderációs energia fegyvert, mely lehetővé teszi számára, hogy ellenfeleit könnyedén a levegőbe repítse, s a fegyverbe épített mesterséges intelligencia eközben értékeli harci teljesítményét. A fejleszthető fegyverek és képességek semmi újat nem mutatnak a játékban, bár sajátos módon értékelik és jutalmazzák a teljesítményt. Az ún. skillshotokkal történő gyilkolás sokkal gyümölcsözőbb, mint a normál öldöklés.

Aki ebben örömét leli, annak a játék is tetszeni fog.  A játékban nincs fedezékrendszer, gyakorlatilag A-ból B-be kell jutni, s mindeközben a lehető leglátványosabb módon végezni ellenfeleiddel. Minden az ölésről szól, azonban számomra ez hamar unalmassá vált. Fél óra után úgy éreztem, a játék semmi újat nem mutat, gyakorlatilag a cél nélküli, értelmetlen mészárlás a Bulletstorm veleje.

A játék körülbelül kétharmadára teljesen elfogy a szufla a Bulletstormból, nincs új trükk, nincs új ellenfél, a játék repetitív üzemmódra vált. Stygia azonban reménysugár, telis-tele van színes és rosszindulatú életformákkal, melyek némelyike gigantikus. Legyen szó emberek alkotta kannibál bandákról, mutánsok törzséről vagy még vadabb életformákról, minden veszélyt rejt Stygia-n.

S amikor a játékmenet kezd merő unalomba csapni, a környezet az, ami nem hagyja végleg elsüllyedni a Bulletstormot. A karakterek és a történet íve viszont meglepően jól ível felfelé, egészen a végkifejletig. Amennyire ígéretesnek tűnik a katartikus befejezés lehetősége, annál nagyobb csalódás az, ami a végén történik. Sajnos a fejlesztők a folytatás lehetőségének ágyaztak meg csupán, s gyakorlatilag a játék nem ér véget sehogy. Nincs lezárás. Számomra az „és ezután az történt” az nem befejezés, az utolsó fél óra keserű ízt hagyott a számban, nem mintha az addigi benyomásaim annyira pozitívak lettek volna.

A Bulletstrom nem teljesen magányos móka, a hagyományos deathmatch és kompetitív módok helyett egy kooperatív játékmódot kínál, aminek Anarchy Mode a neve. Ez a verseny és a kooperáció keveréke, négyfős csapatok versenyeznek egymással. Minden adott benne, ami Bulletstorm, a fegyverek, a Leash, a skillshotok, azonban hamar elveszíti varázsát.

A Bulletstormban sokkal inkább a kampány mód dominál, azonban számomra felejthető játék maradt. Sajátos humorára nem voltam vevő, s bár a karakterek szintjén villantott aprókat, a játék végére hagyott folytatás csali és a gyakorlatilag nulla befejezés erősen leértékelte a számomra amúgy sem nyerő koncepciót.

A játék talán legnagyobb erőssége az Unreal Engine 3 által renderelt látványvilág, a fény-árnyék effektek igen látványosak, a színek teltek, szépek, helyenként harsányak, de illik a stílushoz. Ez azonban még édeskevés ahhoz, hogy egy játékot valaki újból elővegyen. Én nem fogom.

ZÁRÓ GONDOLAT

Nem vártunk túl sokat a Bulletstorm-tól, s sajnos a játék semmilyen téren nem tudta felülmúlni még azt a keveset sem, amire számítottunk.