Miután végigvándorolt a pokol kilenc bugyrán, azt gondolnád, hogy Dante, a “költő-harcos”, aki az Electronic Arts nem rég kiadott Dante’s Inferno-jának főhőse, pihenni szeretne, de ahogy a mondás tartja, az ördög sosem alszik.

A letölthető kiegészítőben, a Trials of St. Lucia-ban Dante ismét a pokolba kerül, s szembenéz annak legszörnyűbb próbáltatásaival. Csak hogy ezúttal lesz segítsége is. St. Lucia, angyalszerű, szárnyas harcos személyében, aki egyaránt veszedelmes közelharcban és távoliban: a DLC kettejük ko-operatív kalandját teszi lehetővé.

Tehát akkor, ki is az a St. Lucia? A keresztény hitben ő a vakok szentje, aki hagiológiai írások (a szentek életének kutatásával, bemutatásával és értékelésével, illetve haláluk utáni hatásukkal és tiszteletükkel foglalkozó tudomány) szerint kikosarazta pogány kérőjét, s büntetésként mindkét szemét kiszúrták.

A játékban azonban Lucy egy szimplapofozógép, abból a szemszögből nézve, hogy szárnyai végén halálos kasza (vélhetően nem a Haláltól lopta) van. Bár közelharcban nem annyira hatékony, mint Dante, azáltal, hogy repülni tud és félelmetes energia löketet bocsát ki üres szemgödreiből, veszedelmes harcos.

Ketten együtt a DLC több, mint 40 megpróbáltatása során félelmetes párt alkotnak. A kiegészítőt az EA fejlesztői készítették, közülük sokan részt vettek az eredeti játék elkészítésében is, s ebben sok olyan játékmód lesz, ami az alapjátékban nem volt megtalálható. Természetesen lesznek olyan részek, amikor mindent és mindenkit el kell pusztítanod, amit magad előt látsz, de lesz például olyan rész is, ahol reflexeidet teheted próbára.

Például, az egyik módban bizonyos csak bizonyos ütésekből kell egy kombó sorozatot felépítened, még egy másikban csak olyan szörnyeket kell megölnöd, akik fejel fölött egy bizonyos jel van. Aztán ott van a “ne öld meg a rabot” mód, amiben meg kell védened egy inaktív karaktert, rajta kívül viszont minden más pokolfajzatot meg kell ölnöd.

Néhány terület ismerős lesz az alapjátékból, azonban lesznek teljesen új pályák is, s két olyan ellenség is, akikkel még soha nem találkoztál: az Erdei Szirén és a Halál Lovagja.

A játék beépített szerkesztőjével testre szabhatod kalandjaidat. A működése egyszer: válassz pályát, azt, hogy hány hullámban érkezzenek az ellenfelek, a csapdákat, s azt, hogy mik legyenek a szabályok az egyes támadási hullámokban. Egyszerre maximum hat szintet választhatsz ki, mindegyikben legfeljebb tizenkét hullámot.

A számok függvényében egész hosszú küldetéseket készíthetsz magadnak. Azonban van néhány megkötés is, amik megakadályoznak abban, hogy telezsúfold a képernyőt penge karú csecsemőkkel (az alapjátékban sokak megrökönyödésére penge karú csecsemőkkel is meg kellett küzdeni, ami meglehetősen bizarr volt, ugyanis miközben őket püfölted, szívbemarkolóan sírtak).

Mindegyik hullámnak van egy “költségvetése”, ami megköti a kezed, s ha ezt elhasználtad, addig nem tudsz semmi és senki újat beszuszakolni az adott részbe, míg valami vagy valaki mást ki nem veszel. Ráadásul, minden ellenséget, csapdát és segítséget csak meghatározott helyre tudsz letenni a térképen.

A megkötések ellenére azonban a szerkesztő elég rugalmas abban a tekintetben, hogy azoknak, akik nehezíteni szeretnének feladataikon, ezt lehetővé teszi. Például, bármelyik ellenségnek állíthatod az életerő és a nehézségi szintjét. A csapdákat is finomhangolhatod, többek között úgy, hogy az időzítést és az okozott sérülést beállítod. Mielőtt véglegesíted és elmented a küldetést, ki is próbálhatod annak a könnyen használható teszt rendszernek köszönhetően, mely megengedi, hogy teljes szinteket, támadási hullámokat kipróbálj bármikor a játék során. Összesen száz ilyen küldetést csinálhatsz, melyet aztán feltölthetsz, hogy más is játszhasson vele.

A háttérben futó algoritmusnak köszönhetően az összes küldetést rangsorolja a rendszer a nehézségi fok, hullámok száma, ellenségek száma stb. alapján. Minél nehezebb a pálya, annál több pontot kapsz érte, ha teljesíted, melyek profilodban azután megjelennek. Ezeket meg is sokszorozhatod, ha adott pályát ötször, tízszer stb. teljesítesz. Az egész úgy lett kitalálva, hogy lehetővé tegye számodra, hogy újból és újból elővedd a játékot, hisz az egész pontrendszer erre ösztönöz.

Értékelés: 8.0