Az év egyik legjobb játéka lehet a Techland stúdiójában készülő Dead Island, mely merőben más lesz, mint az eddigi zombis játékok. Minden információ összegyűjtöttünk róla, ami a megjelenés előtt rendelkezésünkre állt.

Amikor a fejsze belemélyed a rothadó húsba, a spriccelő vérrel és húscafatokkal összemocskolva néhány másodpercre fellélegezhetsz, ahogy a rád törő szörnyeteg egy pillanatra megroggyan. Azonban ez a csapás, csakúgy mint az összes többi sokba kerül neked. Az állandó ütésektől, a csontok aprításától fegyvered kicsorbul, és hatástalanná válik. Azonnal meg kell javítanod, és ha nem sikerül, dobhatod el, s helyette egy új, csillogó fokút vehetsz kezedbe, feltéve, ha valahol is találsz.

Ilyen brutális harcokban lesz részed a Dead Island-ben, a világ egy eldugott szigetén, melyet fertőzött emberek lepnek el. Agresszív bestiák, emberfeletti erővel, akik állandóan a véres húsra szomjaznak. Mint ahogy az összes többi zombis játékban, itt is rád hárul a szerep, hogy a hullámokban rád törő élő halottakat legyőzd. S amíg ez nem olyan nagy kihívás egy olyan játékban, ahol fegyverek arzenálja áll rendelkezésedre, hogy a terepet megpucold, a Dead Island készítői egy csavart visznek a játékba, és teljesen más megközelítést alkalmaznak.

A Royal Palms Resort a pápua új guineai Banoi szigetén található, mely egy trópusi paradicsom, mely vonzza a turistákat. Nem az a hely, ahol elszórva különböző fegyvereket, gránátokat, rakétavetőket találsz a falnak támasztva, vagy rögzített gépfegyvereket a terepen. A valósághűség megőrzése érdekében a fejlesztő Techland mindezt mellőzi, s egy olyan környezettel szembesíti a játékost, amilyet egy hasonló szigeten tapasztalhat.

Ahelyett, hogy rohannál mint az őrült, és halomra kaszálnád le fegyvereddel a zombikat, arra fogsz kényszerülni, hogy olyan használati tárgyakért kutass, amivel felveheted a harcot az ellenség hullámaival. Azonban nem kell megijedni, nagy ritkán találhatsz tűzfegyvert is a szigeten, azonban a muníciónak igen csak szűkében leszel. Akkor mit is tehetsz, hogy ne zabáljanak fel a zombik? Kést, machete-t, baseball ütőt, seprűnyelet és csöveket tudsz használni ellenük, hogy megvédd magad. Ez egy gusztustalan túlélő horror, mely szinte a puszta kézi harcra hagyatkozik.

Ne lepődj majd meg, ha ütéseidtől az élő halottak végtagjai testükről leszakadnak, vért spriccelve mindenfelé, azonban ha nem elég erősen súlytasz le rájuk, csupán felhasítod testüket, s az izmok cafatokban lógnak majd róluk. Nem ritkán majd csak egy darab csont tartja a végtagokat egybe, amit egy jól irányzott ütéssel küldhetsz padlóra. A Deep Silver (a játék kiadója) úgy jellemzi a Dead Island-et, mint egy sötét, kavicsos és kifordult világot. Ez nem olyan, mint a Dead Rising már már röhejes atmoszférája, ez most tényleg véresen komoly.

A fejlesztők a játékot belső nézetű zombi zúzó akció RPG-nek aposztrofálják, bár egyelőre az nem világos, hogy e műfajok között vajon milyen lesz az egyensúly az elkészült játékban. A játékosoknak lehetősége lesz, hogy néhány előre definiált karakter közül válasszanak, melyek egyike a korábbi rapper, Sam B. Mellesleg eddig ő az egyetlen karakter, akit felfedtek.

A játékban egy puccos hotelben kezdődik a történet, ahova vakációra érkezel. Amikor a fertőzés felüti a fejét a szigeten, te és egy maroknyi hotel vendég nem fertőződik meg. Elindultok, hogy megmeneküljetek a szigetről, de ez nem puszta menekülés lesz, hanem fefedező út is, ugyanis a játék előrehaladtával deríted majd ki, hogy a titokzatos járvány hogyan is ütötte fel a fejét. Habár a Dead Island egy történet központú játék, szinte kiált a kooperatív játékmódért. A Deep Silver elárulta, hogy egyszerre négy játékos tud majd együtt játszani, s rezzenéstelenül lehet majd a játékba bármikor bekapcsolódni, illetve abból kilépni.

Ha viszont nem akarsz mással játszani, a kampány mód vár majd rád. Bár egyszerű turistaként indulsz, minimális zombi ölő képességgel, ez a képesség a történet előrehaladtával fejlődik köszönhetően a mini szerepjáték rendszerbe, amit a játékba ültetnek. Részleteket még nem árult el a kiadó, az már tudható, hogy lesz szintlépés a játékban és képesség fa is. Ahogy haladsz előre a játékban, javul a statisztikád, s ezáltal férsz hozzá újabb harci képességekhez és animációkhoz.

Ha a Dead Island cím ismerősen cseng számodra, akkor jó a memóriád. A játékot először 2007-ben jelentették be, de kiadó nem volt hozzá. A Techland az elmúlt években más projekteken dolgozott, azonban a háttérben a Dead Island szépen lépegetett előre. Most, hogy a Deep Silver a játék mögé sorakozott, a játék végre meglátja majd a napvilágot. A kiadást még 2011-re tervezik, Xbox 360, PlayStation 3 és PC platformokra, és nagyon remélem, hogy az idei dátumot tudni is fogják tartani.

A Dead Island koncepciója ütős. Vidd a játékost egy trópusi szigetre, vedd körbe különböző méretű, sebességű, képességű és formájú zombikkal, tegyél elérhetővé egy maroknyi eszközt, amivel a szerencsétlen hadakozni tud, ráadásul ezeket tedd amortizálhatóvá. Fűszerezd meg egy kis rejtéllyel és drámával, s úgy tűnik, kész is a siker. De vajon ez a koncepció valóban működni fog?

A választ előbb utóbb megtudjuk, azonban a fenti információk mindenesetre több mint biztatóak. Bár én kifejezetten nem szeretem a zombis játékokat, az eddig látott trailerek és a koncepció meggyőzött, úgy tűnik, ez most tényleg más lesz, mint a többi. Bízzunk benne, hogy a lengyel fejlesztők a játékot tökélyre viszik, melyről folyamatosan be fogunk számolni annak kiadásáig.