A Dead Island tegnap megtörte a csendet és három évi csend után ismét hallatott magáról.  A tegnapi trailert követően most összefoglaljuk mindazt, amit egyelőre tudni lehet a játékról.

Már többször írtam arról, hogy nem vagyok az a fajta, akit nagyon meghatnak a zombis játékok, sőt, ha egy játékban zombik jelennek meg, abban a pillanatban dobom is félre, és többet elő sem veszem. Remek példája volt ennek még anno a Far Cry, az ígéretes PC-s játékot abban a pillanatban felejtettem el, amikor a szörnyes rész elkezdődött. Ennek ellenére az utóbbi években ezek a játékok felkapottá váltak.

Szerencsére azonban a Techland játéka, a Dead Island egészen más koncepció mentén készül, mint a Dead Rising blődsége, vagy a Left 4 Dead franchise.  Ahhoz, hogy a halott szigeten túléld kalandjaidat első sorban a felkutatásban kell erősnek lenned. Belső nézetből szemlélve a történéseket jobban teszed, ha menedéket keresel magadnak. Ne számíts csoda fegyverekre, a zombik testét szétrobbantó shotgun-ra, ugyanis a játék helyszíneként szolgáló Royal Palms Resort turistaparadicsom egy eldugott szigeten található Pápua Új-Guinea-n, így nem terem minden fán számunkra egy jó kis puska vagy rakétavető.

Ehelyett be kell majd érni a környezetedben található hétköznapi tárgyakkal, baltával, vascsővel, lapáttal, azonban néha-néha találhatsz egy-egy lőfegyvert is, minimális munícióval.

A játékban a szemtől szembeni harc dominál, s ennek megfelelően a sérülések is igen durvák (nézd meg a videót), a vér fröcsög, húsbavágó, végtagokat megbénító élethű sérülések, roncsolódások lesznek jellemzőek. Sajnos azonban nem csak az ellenfél teste, de eszközeink is csorbulnak, időről időre újabb cuccot kell keresned ahhoz, hogy meg tudd védeni magad.

A Dead Island-et az is megkülönbözteti majd a klasszikus zombi játékoktól, hogy a történet nagy hangsúlyt kap. Bár csak egy hotel maroknyi túlélőjének sikerül megúsznia a szigeten burjánzó fertőzést, nem csupán az lesz a feladat, hogy megmeneküljenek, hanem az is, hogy kiderítsék, mi áll a háttérben. A játéknak nem lesz főszereplője, több karakter közül lehet választani, és egy négy fős kooperatív mód is lesz a játékban.

További érdekesség, hogy a karakterek fejlődni fognak a kalandok során, lehet majd szintet lépni, új képességeket megnyitni és a tulajdonságok is javulni fognak.

Mindebből látszik, hogy a Dead Island valami újat szeretne letenni az asztalra, bevallom őszintén, hogy a cikk elején írtak ellenére ez a játék felkeltette az érdeklődésem. Hogy mindez hogyan sikerül majd a Techland-nek, arra várhatóan év végéig várni kell, amikor a játék megjelenik Xbox 360, PlayStation 3 és PC platformokra.