A Sony finoman szólva is hülyét csinált pár millió játékosából hétfőn, amikor bemutatta a The Last Guardian első trailerét. Mindenki azt hitte, hogy amit lát, az a játékból van, pedig erről szó sem volt. 

Az E3 egyik legnagyobb átbaszásának csúsztatásának lehettünk szemtanúi hétfőn, amikor a Sony bemutatta a The Last Guardian-t, amire a rajongók úgy cirka hét éve várnak már reménykedve. Hatalmas ováció fogadta a trailert, a probléma csak az, hogy amit láttunk, az nem gameplay volt, hanem egy videó.

Shuhei Yoshida erőstette meg mindezt egy interjúban, hogy amit láttunk, az úgy nézett ki, mintha gameplay lenne, de nem az volt. Hogy miért nem, persze rögtön magyarázattal is szolgált. Az egész az időnyomás miatt volt, mondta. A játék alapvetően a Tricot (a madárszerű farkasbénaság) mesterséges intelligenciájára épít, s a Sony számításba vette az AI kiszámíthatatlanságát. Attól tartottak, hogy a kivetítőn nem az fog történni, amit szeretnének, s nem kockáztatták meg, hogy besüljenek, ezért készítettek egy videót, hogy körülbelül milyen érzetet is nyújt majd a játék.

Yoshida azt is elárulta, hogy a 2016-os megjelenési dátum egyáltalán nem biztos, azt csak feltüntették a videóban. Bár a fejlesztés jól halad, de a csapatnak  a nulláról kellett kezdeni a fejlesztést, mivel időközben a PS3 “sírba szállt”, s jött a PS4, így nem biztos, hogy elkészülnek vele jövő évig.

Röviden tehát: a The Last Guardian lehet, hogy nem jelenik meg 2016-ban, de még az is lehet, hogy nem is így fog kinézni.