Végre valahára megtörtént az, aminek már sokkal korábban meg kellett volna: egy kaliforniai férfi beperelte a Sony-t a Killzone: Shadow Fall miatt. A vád nem más, mint félrevezető reklámozás és csalás

A Sony Computer Entertainment Americát feljelentette egy kaliforniai férfi a Killzone: Shadow Fall miatt. Véleménye szerint a kiadó azt ígérte, hogy a játék natív 1080p-n fog futni PlayStation 4-en, azonban a játék gyakorlatilag erre csak bizonyos techikai kiskapukkal képes.

A feljelentő szerint a Sony a hivatalos weboldalán, a reklámokban, a videókon és a közösségi oldalakon is azt ígérte, hogy a játék képes lesz a natív 1080p felbontásra, azonban mindez félrevezetés volt, ugyanis szerinte ez nem igaz. A felperes szerint ugyanis a játék erre csak az ún. időbeli újravetítéssel képes, aminek semmi köze a natív felbontáshoz.

A játék producere azt állítja, hogy az skálázatlan 1080p felbontásra képes, 60 fps mellett, s a natív kifejezést olyan esetekben is sokszor használják, amikor a kép nincs felskálázva. A játék multiplayer módjában pedig egy olyan speciális technikát alkalmaznak, ami az elmozdulásvektorban található alacsonyabb felbontású pixeleket egyesíti, s így készül el a teljes 1080p felbontás.

Akármi is lesz a per kimenetele, nagy örömünkre szolgál, hogy végre valaki a videojáték iparban számonkéri a kiadókat azért a sok esetben – valljuk be nyilvánvaló – hazugságért, mellyel a vásárlókat megtévesztik a stúdiók, és hamis színben tüntetnek fel egy játékot. Minden más iparágban – média, autóipar stb. – ugyanezért hatalmas, adott esetben több 10 millió dolláros büntetést szabnak ki a reklámhatóságok és a fogyasztóvédelem, ideje lenne, ha ez alól nem csak a videojáték-ipar lenne a kivétel.