A Crystal Dynamics azért döntött a Lara Croft sorozat teljesen új alapokra helyezéséről, mert Lara eltávolodott az emberektől, és egyre nehezebben lehetett azonosulni vele.

Első PC-s játékaim egyike volt a Tomb Raider sorozat, akkoriban azért döntöttek a női főhős mellett, mert jellemzően férfiakból állt a közönség, akiknek csorgott a nyála a jó seggű, nagy dudákkal rendelkező csajtól. Azóta eltelt 15 év, s bizony új szelek fújdogálnak. “Azt éreztük, hogy Lara egyre kevésbé fajsúlyos a játékiparban. Túlságosan eltávolodott egy hétköznapi hőstől, és túl kemény is volt. Az volt a célunk, hogy megközelíthetőbb és élethűbb karakter legyen, s úgy gondoltuk, ez volt a legjobb idő, hogy újraindítsuk a sorozatot, s Larát pedig visszatérítsük a gyökereihez” – nyilatkozta Karl Stewart, a Crystal Dynamics brand menedzsere.

Stewart szerint Lara túl hideg lett, ezért szerették volna visszavinni az időben, hogy elmeséljék a múltját, s ne egy tökéletes túlélőként kelljen ábrázolni. Továbbá a fejlesztők kifulladtak a sztorikból, azzal a Larával már nem tudták volna továbbvinni a sorozatot.