A Kotaku egy interjújában arról faggatta a Gears of War 3 producerét, hogy vajon jogosan háborodtak-e fel a játékosok, amikor a héten megvették a játék első DLC-jét.

A hét elején az Epic újtára indította a The Horde Command Pack DLC-t a Gears of War 3-hoz, de úgy tűnik, hogy a tartalom nagy része már eleve a lemezen volt, a játékosoknak jóformán csak egy feloldó kódot kellett letölteniük. Ez vajon fair dolog? Az Epic úgy gondolja, hogy igen! “Nem állítjuk, hogy minden tartalom, ami a lemezen van, az maga a végtermék” – nyilatkozta a játék executive producere, Rod Fergusson a Kotakunak egy friss interjúban. “A lemez csak egy formája a tartalom játékosokhoz történő eljuttatásának”.

Fergusson szerint, annak érdekében, hogy egyesítsék az online közösséget, a játék fejlesztők azt szeretnék, ha minden játékos hozzáférhetne az új DLC-khez, független attól, hogy fizetnek érte, vagy sem. A megoldás az, hogy a DLC-t eljuttatják minden játékoshoz (a lemezen), de csak azok tudják aktiválni, akik fizetnek érte.

“Ennek oka az – tér vissza Fergusson a magyarázathoz -, hogy a játékosoknak kompatibilitási csomagot kellett volna letölteniük”. Mivel a GoW3 eredetileg tavasszal jelent volna meg, az Epic úgy érezte, hogy inkább a lemezre teszi a DLC-t, így senkinek nem kell új tartalmat letöltenie. “Úgy éreztük, hogy ez egy win-win szituáció, mert senkinek nem kell méretes tartalmat letöltenie, amikor a DLC kijön”. Fergusson azzal zárta, hogy mivel megannyi tartalom van így is a GoW3-ban (amit el kell ismernünk, hogy tényleg így van), nem gondolja, hogy bárkit is megrövidítettek ezzel, akik nem akarják megvásárolni a DLC-t.