A már készülőben lévő, azonban hivatalosan még be sem jelentett FIFA 12-ről a játék producere az angol Official PlayStation Magazine-nak elárult néhány információt.
A FIFA 11 (szerintünk érdemtelenül) meghódította a játékosok szívét, pláne azokét, akik PC-n játszanak, ugyanis végre-valahára a PC-s verzió már next-gen motorral futott. A konzolosok pedig annak a néhány újításnak örülhettek, mely a korábbi darabokban nem volt megtalálható. Dagad az Electronic Arts keble (szerintünk szintén érdemtelenül), s természetesen már gőzerővel dolgoznak a folytatáson, a FIFA 12-n.

David Rutter (EA Canada) leginkább arról beszélt, hogy mit szeretnének javítani a játékon (van mit bőven), de kihangsúlyozta, hogy temérdek újítással is készülnek. A tavalyi részben nagy elánnal harangozták be az ún. Personality Plus-t, melynek lényege, hogy a játékosok fizikai adottságai a játékmenetet is befolyásolják, s például egy hórihorgas csatárnak több labdát ívelnek be majd csapattársai. Na, ebből semmi sem

Teljesen új pontrúgás rendszert ígérnek (szabadrúgás, büntető), azonban a bedobásokat is megreformálják. Az egyik eleme az lesz, hogy a videókat kiszedik alóluk, ami alatt a gép eddig vígan lecseréli mind a három cseréjét, míg nekünk erre bizony mindhárom alkalommal várni kellett, nem is keveset.

Jó hír, hogy a FIFA 12-ben nem csak a pályára, hanem a közönségre, illetve a meccs hangulatára is rágyúrnak. Ha például egy eligazolt játékos korábbi csapata ellen játszik, akkor a közönség fütyül és fujjog majd.

Véleményünk szerint a FIFA franchise-nak nem ez a legnagyobb baja, hanem alapjaiban kellene a játékot végre úgy leprogramozni, hogy ez ne egy idegesítő, hanem egy élvezhető, a lehető legrealisztikusabb szórakozás legyen.