A Turn 10 nem kisebb célt tűzött ki magának, mint azt, hogy a Forza Motorsport 4-gyel minden idők legjobb autós játékát készítse el, letaszítva ezzel trónjáról a Gran Turismo franchise-t. Annak érdekében, hogy ez meg is valósuljon, mindent meg is tesz.

Most éppen a Pirelli abroncsgyártó céggel állt össze azzal a céllal, hogy megalkossák a legmodernebb abroncs szimulációt, ezáltal lemodellezve a tökéletesen élethű tapadást és csúszást száraz, illetve nedves aszfalton.

A fejlesztők szinte mérnöki pontossággal törekszenek arra, hogy a versenypályák aszfaltja tökéletesen úgy nézzen ki a játékban is, mint ahogy a valóságban. Ennek érdekében több napra kibérelték a helyszíneket, irdatlan mennyiségű fényképet és videót készítettek, s GPS segítségével pásztázták az útfelület külső, belső és középső részét. A cél az, hogy az egyes pályák jellegzetes aszfalt mintázatát is tökéletesen adják vissza a repedésekkel, kidudorodásokkal együtt.

A Forza 4 részleges Kinect támogatást kap, pontosabban korlátozott funkcionalitásút, melynek segítségével körbejárhatjuk az autókat, beleülhetünk. Fantom kormánykerékkel lehet irányítani az autókat arcade módban (a lenti videón többek között ez is látható), sőt, a Kinect szenzora a fejmozgásokat is érzékeli, és ahogy a fej mozog, úgy lehet belső nézetben nézelődni.

A Forza Motorsport 4 várhatóan idén ősszel jelenik meg Xbox 360-ra.