Az EDGE magazin egy csomó új információt szellőztetett meg a jövőre megjelenő Hitman: Absolution játékról. A hagyományos térkép búcsúzik, lesz helyette “detektív mód”.

A játék Chicago-ban játszódik, s a fejlesztők idejük java részét azzal töltik, hogy az irányítást és a mozdulatokat polírozgassák. A játék egyik újdonsága az Instinct mód, mely leginkább a Batman: Arkham Asylum-ban ismerős módon megmutatja az ellenfelek sziluettjét a falakon keresztül. Ez fogja helyettesíteni a térkép képernyőt, azonban lesz egy mini térkép, melyen leginkább az összegyűjthető cuccokat követhetjük nyomon. Ha veszély leselkedik ránk, akkor egy szürke kör funkcionál majd veszélymérőként, s minél nagyobb az a bizonyos veszély, annál gyorsabban töltődik fel.

A franchise történetében először a 47-es ügynök által bejárt pályák chekpointok-ra lesznek osztva, maguk a helyszínek változatosak lesznek: kisebbek-nagyobbak, szabadon bejárhatók, hol a történeten, hol pedig a felfedezésen lesz a hangsúly. Az ún. safe spotoknál, azaz a biztonságos pontoknál akármennyit dekkolhatunk, nem vesznek észre a zsaruk. Nagy hangsúly lesz az álcázáson, bár mindenki azért nem tudunk majd átverni, de ha például rendőrnek öltozik a 47-es ügynök, s ne adj isten még egy adóvevőt is a kezébe vesz a megtévesztés okán, akkor rövid ideig biztonságban tudhatja magát.

A Hitman: Absolution alatt a Glacier 2 motor ketyeg majd, melyet az IO fejlesztett, s a mesterséges intelligenciára van a legnagyobb hatása. Ellenfeleink dinamikusan igazodnak tetteinkhez, s nem utolsó sorban a motornak köszönhetően lesz remek az arcmimika is. Diana szerepében Marsha Thomasont üdvözölhetjük majd, de az, hogy ügynökünk bőrébe ki bújik, egyelőre nem lehet tudni.