Európában még nem igazán aktuális az OnLive, bár sokan úgy gondolják, hogy a cloud gaming lehet a játékipar jövője, a next gen konzolok is így működnek majd.

Azok kedvéért, akik most hallanak az OnLive-ról, összefoglaljuk a lényegét.  A jövőben a játékkonzolok és a számítógépek is gyakorlatilag csak interfészként szolgálnak majd a kijelző és az internet között, nem a saját hardvert veszik igénybe a játékok futtatásánál.

Maguk a játékok hatalmas szerverparkokban futnak brutális teljesítményű számítógépeken, melyet tömörítve videó stream-ként juttatnak el a játékosokhoz internetkapcsolaton keresztül. Ha másképp akarnék fogalmazni, azt mondanám, hogy a gémer, miközben játszik, valójában videót néz, s nem a saját hardverét izzasztja majd, mert a játék maga lehet, hogy sok ezer kilométerrel távolabb fut valahol fizikailag.

Elég lesz egy átlagos PC (ami hardcore játékra nem is kell, hogy alkalmas legyen), viszont kell majd egy jó nagy sávszélességű internetkapcsolat, ahol az adatfolyam gépünkre áramlik. Magukat a játékokat sem kell megvenni majd, tulajdonképpen azért fizetünk, hogy végigjátszhassunk egy játékot, de nem kell hozzá birtokolni azt. Olyan ez, mint egy hatalmas videó tár, ahol csak a kedvencedre böksz, és már játszhatsz is vele.

Ezen az alapon működik az OnLive, ami egyelőre csak az Egyesült Államokban és Nagy Britanniában érhető el, de hamarosan tervezik Európa többi részén is bevezetni a szolgáltatást.  Amíg ez megtörténik, addig is folyamatos frissítést kap a keretrendszer, legalább mire mi is megkapjuk, már jó kiforrott formában lesz elérhető.

A legújabb frissítéssel a csoportos voice chat funkció került a rendszerbe, a csoportok szabadon beszélgethetnek, független attól, hogy épp melyik játékkal játszanak. Ezenkívül mostantól elérhető a szülői felügyelet (parental control) is, így a gyerekeket le lehet tiltani a 18+ tartalmakról. Végezetül Facebook integrációt is kapott a rendszer, közvetlenül az OnLive-ról lehet a közösségi oldalra posztolni eredményeinket.