A Halo: Reach a megjelenést követő 24 órában már 200 millió dollárt hozott a kiadónak, nyilatkozta a Microsoft, s ezzel 2010 legjobban induló szórakoztatóipari termékének tekinthető.

Olyan hollywoodi kasszasikereket sikerült felülmúlnia, mint az Iron Man 2, az Alice Csodaországban és a Toy Story 3. Ez a szenzációs kezdet azonban kevés volt ahhoz, hogy felülmúlja a tavalyi év sikerét, amikor is a Call of Duty: Modern Warfare 2 310 millió dollárt hozott a konyhára a megjelenése napján novemberben. Azoban a Halo: Reach felülkerekedett a Halo 3 sikerén, annak 2007-es megjelenésekor az első nap 170 millió dolláros bevétellel kellett megelégednie, míg az első héten az eladások meghaladták a 300 millió dolláros bevételt. A mai napig bezárólag a Halo 3 8 millió példányban kelt el világszerte.