Az üzleti siker érdekében a Hitman: Absolution szakít gyökereivel, s a játék könnyítésével nagyobb tömegeket szeretnének vele a fejlesztők megszólítani. A kérdés az, milyen áron.

A fejlesztők véleménye szerint a Hitman játékok túlságosan nehézkesek voltak, s bár ez a sorozat rajongóit egyáltalán nem érdekelte, azokat, akik épp ismerkedtek a játékkal, könnyen elriasztották. “Bár a Hitman világa igen széles közönséget lenne képes megérinteni, a korábbi részek olyan nehezek és nehézkesek voltak, hogy sokkal lassabban szerettette meg magát az emberekkel.” – nyilatkozta Tore Blystad, a játék fejlesztési vezetője.

Blystad szerint ezen mindenképp javítaniuk kell a következő részben. Könnyebben tanulhatónak, könnyebben játszhatónak kell lennie, mindamellett, hogy meg kell tartania a keményebb jellemzőit is. Ez természetesen azért szükséges, hogy nehogy elriassza a Hitman játékok hűséges rajongóit. Blystad nem általlott kicsit fényezni is a játékot: a játék alatt futó, saját fejlesztésű Glacier 2 motor fantasztikus AI-val van megáldva.