Közeleg a május, s vele együtt a Hunted: The Demon’s Forge megjelenése is, így ideje volt, hogy a játékról előzetest írjunk.

Akárhogy is sikerül az inXile Entertainment kezei között a Hunted: The Demon’s Forge, egy rekordot már most is magáénak tudhat, ami eddig senkinek nem sikerült. Nevezetesen azt, hogy a műfaja szinte meghatározatlan. Kicsit fantasy, kicsit hack’n’slash, s ha a fedezékrendszerét nézzük, kicsit Gears of War is. S arról se feledkezzünk meg, hogy a Hunted: The Demon’s Forge főképp szerepjáték.

A Demon’s Forge azzal próbálkozik, hogy megfelelő arányban elegyíti a régit és az újat, s ehhez még hozzá is tesz. A fantasy hangulat és környezet kicsit elcsépelt már, már-már retro (szerintem megunhatatlan amúgy), a kameranézet, a fedezékrendszer, az egész dinamikája új, s ezt az egészet spékeli meg az, hogy a játék a kooperatív módra van kihegyezve. Bátor vállalkozás, az már biztos!

S hogy miről is szól a játék? Itt egy kicsit bajban leszünk, ugyanis a Demon’s Forge elég keveset árul el magáról, ami a történetet illeti. Egyrészt ebben van némi szándékosság is a fejlesztők és a kiadó részéről, mert így sokkal több meglepetést tartogat a játék, azonban profánabb magyarázat az, hogy nem a sztori lesz a játék erőssége, s ezt az inXile nem is tagadja.

Lehet, hogy ez egy elpuskázott lehetőség lesz, ugyanis a két karakter, E’lara és Caddoc meglehetősen markáns szereplők, Caddoc a szó szoros értelemben is az. Izmos, robosztus teste alkalmassá teszi arra, hogy a közelharcokban fegyverével, pajzsával jeleskedjen, ha szüksége van rá némi mágiát is bevet. E’lara, a csinos, kecses harcos kedvenc fegyvere az íja, azonban remekül bánik a kisebb fegyverekkel is. Ő, lehetőség szerint mindig a távolból támogatja Caddoc-ot. Kettejük kapcsolata már már idilli, ugratják egymást, élcelődnek, szócsatákat vívnak, ha épp nincs a közelben egy fej, amit lecsaphatnának.

A Demon’s Forge nem az a játék lesz, ahol a kooperativitás kimerül alkalmankénti segítségben, abban, hogy az egyik szereplő társának bakot tart, vagy felhúzza valahova. Az egész a kooperativitásra épül. Az egyes küldetések nem oldhatók meg a másik karakter segítése nélkül. Ha egy szikla zárja el az utad, és nem tudod berobbantani, addig nem fogsz tudni továbbmenni, míg a másik meg nem csinálja. A kampány mód is gyakorlatilag ko-op mód lesz, persze ilyenkor az egyik karaktert a gép, azaz az AI irányítja. A mentéseknél lehetőség lesz a karaktert váltani, és a másik bőrébe bújni. Hogy ennek miért van jelentősége? Azért, mert merőben más képességekkel rendelkezik E’lara és Caddoc. S ebből kifolyólag a harci stílusuk is teljesen más. Caddoc a levegőbe repít szinte bárkit és bármit, E’lara eközben vígan és kecsesen íjával szedi le a repkedő ellenfeleket. Olyan erőssége ez a játéknak, amit bűn lenne nem kihasználni, persze dönthetsz úgy, hogy amit lehet, egyedül csinálod meg.

A játékban természetesen lesz karakter fejlődés, és ajándék cuccok, a barlangokban, szűk járatokban rengeteg új cuccra lehet majd lelni, így a felfedezés nagy szerepet kap majd. Dönthetsz úgy is, hogy csak a harcra koncentrálsz, s a lehető leggyorsabban végigmész a történetben, de ezt nem javasoljunk senkinek sem. Érdemes lesz minden zegzugot átnézni, falat berobbantani (persze amit csak lehet), ha valaki erre elég időt szán, sokkal élvezetesebbé teszi a játékot, a harcokat, és eredményesebben használhatja kombóit.

E’lara és Caddoc karaktere párhuzamosan fejlődik, a játékban XP pontokat kell gyűjteni, s az arany helyett a kristály lesz a fizetőeszköz. A kristályokkal lehet újabb és újabb képességeket vásárolni. Érdekes megoldás, hogy a kampány módban gyűjtött kristályok átvihetők a kooperatív módba, és fordítva. Ha valaki rá akar gyúrni egy képességre, megteheti, ráadásul ezt az AI is fogja érzékelni, s az így feltúrbózott tulajdonságot használja majd előszeretettel. A fejlesztők azt ígérik, hogy a kampány mód szinte ugyanolyan kooperatív élményt ígér, mintha valódi társsal játsszuk majd azt.

Természetesen az ilyen játék, mint a Hunted, szinte kiállt a feladványokért. Na nem a korai Tomb Raider-es idegőrlő feladványokra kell gondolni, azonban időnként el kell majd gondolkodni, hogy hova tovább, és hogyan is tovább?! Annyit már most segítünk, hogy az összes feladvány kulcsa szinte a társunk használatában lesz, senki ne akarja azokat egyedül megoldani, gondolkodjon inkább a másik karakter fejével.

A Demon’s Forge merész vállalkozás, de épp emiatt lehet óriási sikere. A hack’n’slash harcok, a fantasy környezet, a fejlődő karakterrendszer és a rengeteg cucc olyan bűvös elegyet alkot, amely dinamikusan pörgeti előre a játékot. S ebben a környezetben még az sem lesz számunkra idegen, ha helyenként olyan fedezékrendszert használunk majd, mint ami a műfajidegen Gears of War-ban remekül működött!