A Bethesda Softworks egy olyan kiadó, aki jellemzően jó játékok mögé tud felsorakozni, s minőségi cuccokkal szerzett magának hírnevet. Most nem így történt. A Hunted: The Demon’s Forge-t teszteltük.

Az inXile Entertainment nem keveset trónolt rajta, mire végre megjelenhetett a Hunted: The Demon’s Forge, ez a meghatározhatatlan műfajú játék. A korábban általunk közölt előzetes alapján méltán bíztam benne, hogy ezt a játékot le sem lehet majd tenni, hisz minden meg van benne, amit játékban szeretni lehet: fantasy világ, két főhős, akiket váltogatni lehet, feladványok, karakterfejlődés, osztott képernyős co-op mód, s mindehhez ráadásul a Bethesda adta a nevét. Bár ne tette volna.

Rendhagyó teszt következik, s nem is tudom, minek kéne ahhoz történnie, hogy hagyományos teszt lehessen valamikor belőle. A helyzet ugyanis az, hogy a játék annyira, de annyira ronda, hogy egy óránál többet nem tudtam vele kettesben tölteni. Vagyis nem igaz, mert a kooperatív módot is kipróbáltuk, és 10 percnyi kínlódás után azt mondtuk, na ebből elég volt.

A Demon’s Forge egy álommal kezdődik, a férfi főhős, Caddoc ébred rémálmából, melyben egy sötét barlangból kell megtalálnia a kiutat. Ekkor még élt bennem a remény, hogy talán csak ez a barlang ennyire ronda, de amikor megláttam a másik főhős, az elf E’lara hatalmas, statikus csöcseit, végképp elszállt a reményem.

Az alap felállás az, hogy mindkét hősnek két fegyvere van, egy íj és egy kard. Caddoc a közelharcra specializálódott, míg E’lara inkább a távolból szedi le az ellenfeleket íjával. Mind a ketten tudják fegyvereiket váltogatni, sőt, a játék során a karaktereket is váltogathatod bizonyos pontoknál, de ez nem kötelező.

A játékban már az elején csomó cucc van, amit össze lehet gyűjteni, az életerőt kristályokból nyered, ebből már az első órában is többfélét találtam. Az útközben található fegyverek képességei eltérőek, pontszámok jelzik például azt, hogy mekkora sebzést képesek okozni, klasszikus RPG elem. Hiába a sok-sok apróság, ami tényleg jó ötlet (s bizonyára még tele van a játék ilyenekkel), a látványvilág annyira pocsék, hogy azt hittem, elsírom magam.

Már 10 évvel ezelőtt léteztek különb grafikájú játékok PC-n, s ha az vesszük figyelembe, hogy 2011-et írunk, akkor Hunted: The Demon’s Forge szégyen-gyalázat. Égbekiáltó textúra hibák, vizuális bugok tömkelege, 2D-ben megjelenő vegetáció, nem hittem a szememnek.

A karakterek kidolgozatlansága szembeötlő, bár Caddoc csupa izom, egyetlen izma sem feszül meg a legnagyobb harc közben sem, E’lara pedig, bár méretes dudákkal rendelkezik, olyan, mint egy műanyag Barbie baba. Mindkét karakter plasztikus, azon kívül, hogy beszéd közben a szájuk mozog, semmi nem utal arra, hogy élnének, nem is tudtam elhinni, hogy igen.

Bár nem lényegi szempont, de rendkívül idegesítő, hogy a képernyőn megjelenő feliratok, utasítások a fél kijelzőt elfedik, a menü szintén meglehetősen randa.

Az osztott képernyős kooperatív módban a kijelző vízszintesen van elosztva, azonban úgy, hogy a televízió függőleges éleitől jó 10 centiméterrel beljebb kezdődik csak az aktív játéktér, gyakorlatilag a teljes terület kb. egyharmada ezáltal elveszik. Ennek következtében minden olyan apró, hogy 5 perc után kifolyik az ember szeme, a távolból nyilakkal lövöldöző csontvázak kiszúrása szinte esélytelen. Ahhoz, hogy ez a játékmód élvezhető legyen a szemnek, legalább egy 120 cm képátlójú televíziót kíván.

Fentiek következtében a Hunted: The Demon’s Forge teljes mértékben élvezhetetlen, s bár meglehetősen jól sikerülhetett volna, egy rendkívül idegesítő, és szánalmasan béna játék lett belőle. Fel nem tudom fogni, hogy 2011-ben hogy lehet ilyen játékot kiadni, képtelen voltam tovább játszani, olyan szinten lelohasztott a látványvilága, és a vizuális bugok tömkelege.

ZÁRÓ GONDOLAT

Elképzelhető, hogy valamikor megpróbálok túllépni ezen, s ennek ellenére előveszem, hogy egy teljes értékű tesztet oszthassak meg Veletek, azonban per pillanat azt mondom, hogy ha egy mód van rá, senki ne vegye meg a játékot, mert nem hogy 12 ezer forintot, 12-t sem nagyon ér.

A vizuális impotencia miatt a játék jóformán értékelhetetlen.