A PC játékosok nagy része azt gondolta, hogy az id Software tekintélyes PC-s múltja elég lesz ahhoz. hogy a Rage maradandó legyen. Sajnos csalódniuk kellett, s most az ok is kiderül.

A Rage megjelenésekor a világ PC gémerei egyhangúan háborodtak fel amiatt, hogy bizonyos konfigurációkon a játék hulladékul nézett ki, s rettenetesen futott. Azóta az AMD driveres hibát az id Software orvosolta. A stúdió fejese, Jon Carmack ugyan nem boldog az incidenstől, de annyira nem is bánkódik. A PC már egyszerűen nem annyira fontos nekik.

Tudtuk, hogy régebbi AMD driverek és némely Nvidia driver bajt okoz majd a játékban, bár a tesztgépeinken a hiba nem jelentkezett.” – mondta Carmack. “Olyan nincs, hogy mind konzolra, mind pedig egy high-end PC-re ugyanolyan minőségben tudod a játékot elkészíteni.” – folytatta. Választanod kell.

Mivel az id Software nem tekinti a PC platformot már olyan fontosnak, a konzolokat választotta. “Nem a PC-t tartjuk vezető platformnak a játékok terén. Ez a kijelentés sok embert felbőszít majd, de nehéz lenne másképp fogalmazni, mindkét konzol esetén nagyobb a célcsoport, mind a PC esetében.

Egy high-end PC körülbelül tízszer erősebb, mint egy konzol, s kétségtelen, hogy jobb játékélményt értünk volna el, ha ezt választjuk célplatformnak. Manapság már a legtöbb minőségi játékot az határoz meg, hogy mennyi fejlesztői munkát tettek bele, s nem pedig az, hogy milyen technológián fut. Bármely játék, amely tized annyi erőfeszítéssel készül tízszer olyan erős platformon, silány minőségű lesz szinte minden esetben.

Úgy tűnik tehát, hogy az id Software meghúzta a vészharangot a PC felett, mint játékplatform. Az idő majd eldönti, hogy igazuk lesz-e.