Búcsút inthetünk az inFamous első részében megismert karmarendszernek, melyben viszonylag könnyű volt eldönteni, hogy milyen cselekedet rossz vagy jó. Az új rendszer már nem lesz ilyen egyértelmű.

A Sucker Punch producere, Ken Schramm az új rendszerről azt nyilatkozta, hogy a karakterközpontú átvezetők nagyban megkönnyítik az erkölcsi döntések átélését, ezeket mellesleg 3D motion capture technikával rögzítették. A játék során nem különülnek el olyan élesen a jó és rossz cselekedetek, számos döntésünk valós és komoly következményeivel csak később szembesülünk a játék során.

A játéknak lesz egy pontja, amikor két karakter közül kell választanunk, melyek mindegyike egy-egy világszemléletet képvisel, s bizony a döntés nem lesz könnyű, ráadásul alapjaiban fogja befolyásolni a későbbi játékmenetet. A válaszutak, amelyekkel a játékos szembesül egyaránt tartalmaznak előnyöket és hátrányokat, ember legyen a talpán, aki ezekből kitalálja, hogy vajon jó vagy rossz döntést hozott-e. Sokszor leginkább két rossz döntés közül kell választani, célszerűen azt, ami kevésbé rossz.

A főhős Cole tehát nem lesz könnyű helyzetben, még szerencse, hogy lesz valaki, aki segít neki dönteni, ez pedig nem más, mint Te vagy.