Hogy egyértelmű legyen: eddig ez nem így volt, az Xbox 360-ra készült játékok fejlesztő súlyos pénzeket fizettek azért, ha a javítást akartak közzétenni az Xbox LIVE rendszerén keresztül. A Microsoft préselte belőlük a pénzt ezért keményen. Mindeddig.

Az Eurogamer értesülései szerint a Microsoft nem kívánja tovább pumpolni a fejlesztőket azért, ha közzé akarnak tenni egy javítást a megjelent játékukhoz. A rendszer eddig úgy működött, hogy a fejlesztők fizettek a Microsoftnak a certifikációs eljárásért, a játék megjelent, majd kaptak egyetlen ingyenes frissítési lehetőséget.

Ezt követően hiába jelentek meg újabb patch-ek a játékhoz, azért kemény dollártízezreket kellett kipengetni a redmondi cégnek. Annyiszor, ahány alkalommal jött a frissítés. Ráadásul, a Microsoft az árazást a mérethez kötötte: minél nagyobb volt a patch, annál inkább húsbavágó volt az ára.

Értelemszerűen ez az egész rendszer az indie fejlesztőknek kedvezett legkevésbé, nekik súlyos anyagi terhet jelentettek ezek a tételek, volt például olyan is, aki azt mondta, többet emiatt nem készít Xbox 360-ra játékot. Szerencsére mindennek vége, már nem kell fizetni a javítások közzétételéért.