Számos játék létezik, melyben virtuális kezeid közé veheted fegyvered, és első nézetben vághatsz neki az ellenség kaszabolásának, azonban ezeknek csak kevese olyan, amiben azt érzed, hogy valóban a főhős bőrébe bújtál, s az egész kaland több a kamera puszta mozgatásánál. A Killzone 3 ilyen.

Ez az, ami igazán megkülönböztet egy FPS játékot a bőséges felhozataltól, ilyen az, amit egy jó FPS-ről gondolok. És a Killzone 3, a Sony legújabb PS3 exkluzív játéka ezek közé tartozik. A Killzone 3 összes akciója magával ragadó, a harcok intenzívebbek mint a többi játékban. Valójában a dizájn az, ami a képernyő elé szegez, s amitől a Killzone 3 valódi szórakozás, a meglehetősen gyenge történet ellenére. A kampány mód remekül eltalált tempója, a javított, és szórakoztató multiplayer teszi a Guerilla új lövöldözős játékát PS3 tulajok számára kötelezővé.

A történet két frakció harcáról szól. Egyik oldalon ott az ISA, a jófiúk csapata, másik oldalon pedig a Helghast, a piros szemű, maszkot viselő ellenfelek, akik eltölélt szándéka, hogy leigázzák a teljes univerzumot. A történet innen indul, egy csapat ISA katona a túlélésért küzd, miután cudarul a Helghan földjén rekedtek. A játékban Sev bőrébe bújhatsz, az előző rész főhősébe, aki mindent megtesz azért, hogy annyi pusztítást vigyen véghez az ellenséges erőkben, amennyit csak tud, mielőtt elfogják, megölik, ne adj’ isten, megmenekítik.

Anélkül, hogy lelőném a történetet, muszáj megemlíteni, hogy csalódást okozott az, ami lett belőle, s amennyire érdektelen volt. A Killzone 3 ugrál az időben, s a narráció jó okot szolgáltat arra, hogy a Helghastok birodalmát felfedezd, azonben a történet egyáltalán nem az a fajta, amibe alámerülnél, vagy egyáltalán lekötne. Olyan érzés, mintha a Guerilla a történettel csak akkor kezdett volna el foglalkozni, amikor már a pályák készen voltak, s azt kellett csak kitalálniuk, hogy ezeket hogyan is kössék össze a történettel.

Jó lett volna, ha a Guerilla kihasználja azt a lehetőséget, amit az ISA erők reménytelenségében, életben maradásért folytatott küzdelmében lakozik, ehelyett csupán az átvezető videókkal próbált koherens történetet létrehozni. Nem sikerült nekik. Ráadásul, az átvezetők töltése közben időnként megröccent a PS3, ami egyszerűen kibillenti a játékost magából a játékélményből, s ráébreszti, hogy ő nem is ISA katona, hanem csupán egy ember, kontrollerrel a kezében.

A karakterek ábrázolása egysíkú, legyen szó akár a főhősről, akár a Helghast vezetőkről. A játék kezdetekor egyből ráérzel a személyiségükre, ami aztán olyan is marad végig a játék során. A karakterek közötti interakció kiszámítható, s ne számíts arra, hogy olyan jelenetekben lesz részed, amit elvárnák háborús katonáktól, nincs sajnálkozás, nincs kétségbeesés. Az első Killzone Captain Templar-ével ellentétben a Killzone 3-ban nincsenek szerethető karakterek.

A történetet és a karaktereket félretéve, a Killzone 3 várható sikere a fantasztikus FPS élményben rejlik. A Guerilla ismét bebizonyította, hogy ők aztán tudják, hogyan kell a zsigereidet is átjáró FPS harcokat készíteni. Az irányítás kicsit feszesebb, mint az előző részben volt, ugyanakkor minden könnyen megkedvelhető a játékban, ahogy csinálni kell. Az egész mögött érezni lehet a lendületet, s ez jó.

Bár a Killzone 3 igenis lineáris, a Guerilla jó munkát végzet azzal, ahogy variálja azt, mit is kell éppen csinálnod, minden pillanatod jóformán le van kötve, s nincs időd arra, hogy a “függönyök mögé” nézz túl sokat. Azaz, a lendület, a folyamatos tennivalók elvonják figyelmed a játék hiányosságairól.

El kell ismerni, hogy a játék bitang jól néz ki, s egyike a PS3-ra készült legszebb játékoknak. Ami a bámulatos környezetet olyan fontossá teszi az a dizájn, ami a harcokat magával ragadóvá varázsolja. Az ellenfelek úgy lettek animálva, hogy teljesen életszerű, ahogy potyognak a sziklákról, bajtársaid kínkeservek közt halnak meg miután lekaszálták őket, s Sev olyan környezetben harcol, amik teljesen valóságosnak tűnnek. Aminek nagyon örültem az az, hogy itt nem azzal a sci-fi érzetű környezettel találkozol, mint például a Halo-ban, hanem valaha emberek lakta területtel, s ahol most emberek halnak meg a gyűlölettel teli harcokban.

A Killzone 3 kampány módja a gyenge történet ellenére jól sikerült, azonban az igazsághoz hozzátartozik, hogy a játék inkább a multiplayer módra tartogatja magát. Ebben három játékmód található, a klasszikus Team Deathmatch, és a sokkal inkább feladat orientált opciók, beleértve az új Operations módot, melyben a legjobb eredményt elért játékosok átvezetőkben találkozhatnak két feladat között.

Ami örvendetes újítás, az a szintlépések felépítése, ahol a megszerzett pontokat olyan cuccok vásárlására használhatod, amiket akarsz ahelyett, hogy különböző képességeket nyitnál meg az adott kaszt számára. A multiplayer néha lassúbb teljesítménye csak nagyobb meccseknél tapasztalható, azonban gyakorlatilag hibátlan, egyike a legjobb multiplayer módoknak, ami valaha készült PS3 játékokhoz. Akinek a Killzone 2 online módja tetszett, annak ez is biztosan be fog jönni.

Sokak örömére a kampány mód és a multiplayer mellett lokál co-op mód is található a játékban, emellett lehetőség van botokkal multizni, PlayStation Move-ot használni, s ha elég pénzed van egy 3D TV-re, akkor aztán brutális élményben lehet részed.

A remek multiplayer mód mellett a kampány mód is élvezhető, mert nem csupán egy lövöldözős játék, hanem egy igazi játékélmény. A Guerillának sikerült megvalósítania, hogy egy brutális háború közepébe csöppenj, ragyogó környezetben, mesteri animációkkal, és az egész úgy ahogy van tökéletesen emlékeztet azokra a háborúkra, amiket szerencsére csak a TV-ben láthatunk. A tempó tökéletes, a kampány mód abszolút élvezetes a remegő lábakon álló történet, és unalmas karakterek ellenére.

ZÁRÓ GONDOLAT

Nem mondom, hogy ez a legjobb PS3 játék, de a lövöldözős játékot kedvelők számára ez olyan darab, amit az Xbox 360 tulajdonosok méltán irigyelhetnek.