Mindenkit meglepett, hogy az Electronic Ats a múlt héten bezárta a Visceral Games-t, és a sztoriközpontú Star Wars-játékukat új fejlesztő kezébe adják, egyúttal multiplayer fókuszúvá szabják át. Nem véletlenül. Egy fejlesztő kitalált. 

Manveer Heir aki a Mass Effect 3-on és az Andromeda-n dolgozott korábban a BioWare-nél, elárulta, hogy az egész az EA kapzsisága miatt van.

Egyre több és több játékot követelnek, ami nyílt világú, és ennek oka az, hogy több pénz van bennük.

Mindennek az oka, hogy a kiadó mikrotranzakciókkal akarja kitömni a játékait, vagy megvásárolható kártyákkal, mint például a Mass Effect-játékokban. Ezért került a Mass Effect 3-ba is a kártyarendszer, mert így könnyebb megkötni a játékosokat, ahelyett, hogy 60-100 órát ölnének bele a játékba.

Heir arra is kitért, hogy nagyon megdrágult a játékfejlesztés, gyakran 100 millió dollár fölé megy a számla. A tervező szerint ez nem ad lehetőséget a középszerű, pusztán egyjátékos kampányal rendelkező játékoknak, mivel a kiadókat csak a nagy bevétellel kecsegető címek érdeklik. Azok, amiknél a leggyorsabban megtérül a pénzük.

Valójában nem érdekli őket az, hogy mit akarnak a játékosok, csak az, hogy miért hajlandóak fizetni.

Példaként említi a Mass Effect 3 mikrotranzakcióit, amik annyi pénzt hoztak az EA konyhájára, hogy ugyanazt a rendszert tették a Dragon Age: Inquisition-be és az Andromédába is.

Láttam olyan játékosokat, akik szó szerint 15 ezer dollárt költöttek a Mass Effect multiplayer káryáira.

A még nem bejelentett Star Wars-projektet az EA egy másik stúdiója, a Motive folytatja tovább.