A Battlefiled: Bad Company 1 és 2 csupán egy “vibráló kalandjáték” volt a Battlefield 3-hoz képest, nyilatkozta a játék vezető dizájnere, David Goldfarb. A tegnapi videó alapján el is hisszük.

A Battlefield 3 sokkal közelebb áll a mai valósághoz és eseményekhez. “Egy háborút ábrázolunk, s mindent, ami ezt sejteti.” – írta a Battlefield blogon Goldfarb. A DICE élvezte a Battlefield: Bad Company 1 és 2 elkészítését, “jó móka” volt, de csupán “könnyed kalandjáték” mind a kettő – ismeri el Goldfarb, “Indiana Jones a kezében egy puskával”.

A Battlefield 3 az más tészta, tudtuk, hogy el kell szakadnunk ezektől a témáktól és karakterektől, máshová kell mennünk, s más húrokat megpendíteni. “Egy háborús történetet készítünk, aminek hihetőnek kell lennie, modernnek kell lennie, s olyan érzelmeket előcsalnia, melyeket korábban soha nem próbáltunk, vagy nem volt meg hozzá az eszközünk, hogy megpróbálhassuk.

A hangulat rezgés. Stílus. Egy érzés. Ezért lett oly remek a The Dark Knight, míg a 60-as évekbeli Batman pedig nem. A különbség a Ryan közlegény megmentése és a Hogan’s Heroes között. Ez egyike azoknak a dolgoknak, amit ha jól csinálsz, mindenre hatással lesz.

A Battlefield 3-ban a történetet Henry “Black” Blackburn tengerész visszaemlékezései alapján mesélik majd el. “A játékosokat igazi kihívások elé állítjuk. Kérdéseket teszünk fel nekik. A Battlefield 3-ban azt kérdezzük: Valójában mi is az, amit megtennél a hazádért? “Olyan helyzetekbe helyezzük a játékosokat, ahol valós érzelmi döntéseket kell hozniuk“.

Goldfarb hisz abban, hogy ez teszi majd a Battlefield 3-at “belevalóbb, érzelmesebb és lehengerlőbb” játékélménnyé. Hölgyek és Urak, mi is elhisszük.