A Team Bondi kezei alatt készülő detektív történetből, az L.A. Noire-ból újabb részletek láttak napvilágot. Amennyiben kíváncsi vagy arra, mi ihlette a játékot, milyen helyszíneken, környezetben kell a rejtélyeket megoldanod.

Los Angeles, 1947. A második világháborúnak vége, A város nagy átalakulás előtt, a rendőrséget átszövi a korrupció. A Rockstar Games új, nyílt terű játékának helyszíne, ahol a legtöbb hasonló játékkal ellentétben itt nem a törvényen kívüli bőrébe bújik a játékos, hanem épp a törvényt védi.

Nincs morális mérce, nincs választás jó és rossz között. Bár a terep Los Angeles városa, ez nem az a sandbox játék, mint a Grand Theft Auto IV, sokkal inkább a feladványok és a rejtélyek játéka. Csak rajtad áll, hogy hiszel-e valakinek, miközben figyeled az arcát és a testbeszédét. Vajon sikerül-e kódolnod a jeleket, és megoldanod a bűntényeket, hogy felvehesd a harcot a piszkos zsarukkal, akik rád vadásznak?

A Rockstar mindig nagyon figyelt arra, hogy játékaihoz érdekes környezetet válasszon. Legyen szó akár a magányos prériről a Red Dead Redemption esetében, vagy a GTA IV realisztikus Empire City utcáiról, a Rockstar a környezetet gyakorlatilag önálló karakterré fejleszti. Ez alól az L.A. Noire sem lesz kivétel. A fejlesztő Team Bondi az 1947-es Los Angelest a lehető leghitelesebb módon szeretné ábrázolni.

Los Angeles 1947-ben egy változó város képét adta. Lakossága fél millióval nőtt 1940 és 1950 között. A háborút megelőzően Los Angeles megye leginkább farmjairól volt híres, azonban a háború alatt pillanatok alatt a hadigépezetet kiszolgáló harci repülőgépek gyártásának központjává vált. Nem mellékesen a film és a mozi fővárosa lett belőle.

Azonban a háború változásokat hozott. Miközben a férfiak külföldön háborúztak, a munkaerőhiány a nőket arra kényszerítette, hogy maguk is munkát vállaljanak, autót vezessenek, műszaki dolgokat bütyköljenek. A háborúból visszatérő férfiak azt vették észre, hogy a nők függetlenné váltak, és elszakították őket otthonukhoz kötő láncaikat.

A Team Bondi ezen időszak archívumaiban kutatva legalább 10 olyan különösen kegyetlen gyilkosságra lelt, melyeknek nők voltak az áldozataik. Ráadásul, ezek a bűntények a mai napig felderítetlenek maradtak. Ezek közül néhánnyal találkozhatsz majd a játékban, s a te feladatot lesz, hogy a rejtélyt megoldd.

Az L.A. Noire-ban a korrupció főszerepet játszik, s természetesen ez is valós alapokon nyugszik. Az 1940-es évek vége felé Los Angelest átszőtte a korrupció, olyannyira, hogy Frank L. Shaw polgármester pénzbehajtókat foglalkoztatott városszerte, hogy részesedését beszedje a városban hemzsegő illegális cselekményekből. Annyira durva volt a helyzet, hogy a los angelesi rendőrség parancsnoka, Earl Kynette a korrupció felgöngyölítéséért felelős nyomozó, Harry Raymond autója alá bombát szereltetett. Raymond túlélte a robbanást, és a tárgyaláson Kynette azt vallotta, hogy a városházáról kapott utasítást. Volt miből merítenie a Team Bondi-nak, igaz?

Az L.A. Noire sajátos atmoszférájához természetesen hozzá tartoznak a gengszterek. A szesztilalom idején megerősödött családok hatalma még a 40-es évek végén is jelentős volt Los Angelesben. Hangsúlyozni kell, hogy a játék nem a gengszterekről szól, nem egy maffia játék, azonban nem lehetne a korszakot hűen ábrázolni anélkül, hogy ne kapnának szerepet az L.A. Noire-ban.

Ez időben a gengszter főnökök a szerencsejáték és prostitúciós tevékenységüket el kezdték Las Vegasba áthelyezni Benjamin „Bugsy” Siegel vezetésével. Őt 1947-ben lőtték le saját otthonában, a Beverly Hills-en, a gyilkosság a mai napig megoldatlan maradt. Utóda, Meyer „Mickey” Cohen lett, aki egy nagyon színes, azonban rendkívül veszélyes figura volt, ő szerepet kap az L.A Noire-ban.

A Rockstar a GTA sorozatban olyan városokat teremtett, melyet valódi városok inspiráltak, azonban mégis sajátosak voltak. Az L.A. Noire-ban új koncepciót készít a Team Bondi, Los Angelest a maga valójában ábrázolja. Ennek oka, hogy realisztikus detektív történetet akarnak készíteni. Amikor a történet cselekményén dolgoztak, s a lehetőségeket számba vették, átnézve sok-sok akkori újságot feltették a kérdést maguknak, miért is ne kaphatnának szerepet a játékban valós, megtörtént bűncselekmények? Miután a voksukat emellett letették, már nem is volt kérdéses, hogy a környezet nem lehet fikció, a valódi Los Angelest kell képernyőre varázsolniuk.

Ha úgy tetszik, az L.A. Noire egy időgép lesz, beleülsz, és visszautazol 60 évet, s bejárhatod azt a helyet, ahová soha nem juthatnál el másképp. Ez a Team Bondi számára sokkal nyerőbb koncepció, mintha egy kitalált várost alkottak volna meg.

Bevallom, alig várom, hogy visszautazzak az időben.