A tavalyi visszaesést követően idén magára talált a közösségi finanszírozás, s a Kickstarter ismét emelkedést regisztrált az előző évhez képest. Huszonkilenc százalékkal több pénzt kalapoltak össze. 

A Kickstarter, a világ vezető közösségi finanszírozós platformja 2016-ban nem zárt jó évet, az oldal 2009-es megalapítása óta ez volt az első év, amikor visszaesett az eredmény (5.8%-kal): mind az összesen begyűjtött pénz tekintetében, mind pedig a projektenként átlagosan összegyűlt pénzösszeget illetően. A videojátékos szekció különösen rossz évet zárt, 60%-kal csökkent a “forgalma” az előző évhez képest.

2017-ben azonban a trend megfordult, és ismét sikerrel zárta az évet a Kickstarter, a platform 29%-kal több pénzt kalapolt össze a különböző projekteknek, ez pedig jelentős emelkedésnek számít.

Egyelőre nem tudni, hogy a játék kategórián mi a videojátékok és asztali játékok közti megoszlási arány, de mint a lenti grafikából is kiderül, asztali játékokra többször annyi pénzt adtak össze a rajongók 20115-ben és 2016-ban is, mint videojátékokra.