Három nap múlva debütál a zombi gyilok parádé, a lengyel Techland kezei között készült Dead Island, de az első értékelések is megosztják a sajtót a játék minőségével kapcsolatban.

 A játék kapott már hideget és meleget is, a legalacsonyabb pontszám 60%, a legmagasabb 90%. Ennek ellenére, vagy pont épp ezért a Techland nem rest, s már a játék megjelenése napján megkapja első javítócsomagját, mely a legkritikusabb 37 (!) hibát javítja. S hogy miket is kell javítani? A legfontosabb talán a mesterséges intelligenciát célba vevő javítások, a küldetések javításai, a kooperatív mód hibái, a menüvel kapcsolatos gondok stb.

Rossz nyelvek szerint a javítások csak apróbb hibákat vesznek célba, ezek ugyan sokszor játszhatatlanná tették a játékot, viszont nem fogják megoldani azokat a nagyobb hibákat, melyeket még nyilván a játék tervezése során követtek el a fejlesztők. Egyesek odáig merészkedtek, hogy azt mondták, a játék gyakorlatilag félkész állapotban van.

Egészen friss hír, hogy újabb malőr bontakozott ki a játék körül, ugyanis Steam-re a PC-s változat helyett az Xboxos verzió került fel, ráadásul nem a végleges változat, hanem egy korai build. Ez elég amatőr hiba, elképzelésünk sincs, hogyan történhetett meg. A Steamre felkerült verzió az Xbox Live Submission Project Version névre hallgat, s a Techland állítása szerint dolgoznak a probléma elhárításán. Ekkor már a kiadó, a Deep Silver is beszáltt a közleménybe, s mindenkit megnyugtattak, hogy még a mai nap felkerül a végleges, s nem utolsó sorban működőképes PC-s verzió.