Játékos legyen a talpán, aki átlátta a Mass Effect fegyverfejlesztéseket, a második részben viszont ilyen nem is létezett. A harmadik részben viszont erre odafigyel a BioWare.

Ha játszottál mind a két Mass Effecttel, akkor bizony számodra is nagy kontraszt volt a két rész között a fegyverek fejlesztését illetően. Bevallom, az első rész rendszerét utáltam, a másodikból meg hiányoltam, hogy magam fejlesztgethessem a cuccaimat.

Casey Hudson Mass Effect főnök szerint a játékosok zöme egy okosabb karakterfejlesztési rendszert látott volna szívesen a Mass Effect 2-ben, s ez igaz a fegyverekre is. A cél az lesz, hogy a harmadik részben ne csak a karaktert lehessen pumpálni, hanem a fegyvereket is alakítani, ezáltal egyedi játékstílust létrehozni Shepard-del.

A megoldáshoz vezető úton egy csomó új fegyvert kellett belepakolni a harmadik részbe, például a gránátokat, amik eddig nem léteztek. Ehhez jön majd hozzá Shepard új mozgáskultúrája (rá is fér, hátulról nézve kifejezetten béna volt, ahogy szaladt), az új harcmechanizmus, így mindenki megtalálhatja majd a számára imponáló stílust.