Úgy tűnik, az összes Mass Effect játék közül a harmadik rész körül a legnagyobb a felhajtás, az információk lassan, de biztosan érkeznek a játékról. Most újabb dolgot tudhatsz meg.

Még huszonnégy órája sincs, hogy befejeztem másodjára a Mass Effect-et, amivel már a Mass Effect 3 megjelenésére gyúrom Shepard parancsnok karakterét, így különösen ki vagyok hegyezve Mass Effect-es információkra.Azt eddig is tudtuk, hogy a BioWare a harmadik rész irányítását és harcrendszerét a legjobb TPS shooter-ek szintjére igyekszik fejleszteni, ennek részeként lehet majd ugrani, a földön forogni, a fedezék mögül vakon kilövöldözni, s a második részben szerinte oly kiváló fedezékrendszert is tovább szeretnék fejleszteni.

Az egyes választásaink komplett civilizációk életére hatnak majd ki: ha jól válaszolunk, mellénk áll majd egy-egy nép, ha viszont nem, akkor a Reaper-ek martalékává válnak. Leginkább az egész harmadik részt a Mass Effect 2 utolsó küldetéséhez lehet hasonlítani, ha valaki játszott a játékkal, tudja miről beszélek. A különbség annyi lesz, hogy itt nem csupán egy csapattagot veszítünk el, hanem komplett planétákat.

S akkor az újdonság. Minden egyes fegyver három “upgrade slot”-tal rendelkezik majd: cső, markolat és távcső, ahová a masszív fejlesztéseket lehet majd pakolgatni. A páncélzat nagyobb hatással lesz a játékmenetre, mint korábban, példának okáért azt a Garrus-féle kis szem előtti célzókát említem, mellyel távcső nélküli fegyverekkel is lehet majd zoomolni. Alapvetően kétféle ellenfelünk lesz: a husk-ok és a cerberus katonák, ebből lesz könnyű, közepes és nehézpáncéllal ellátott verzió is.

Mint azt megírtuk nektek, sajnos minderre 2012 első negyedévéig kell várni, amikor a játék megjelenik.